کد خبر: 41935
A

نامه سرگشاده یک نماینده مجلس به روحانی؛ قیمت ارز را تا کجا افزایش می‌دهید؟

نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از افزایش نرخ ارزدر سال 1396 در نامه ای سرگشاده به روحانی رئیس جمهور ایران تاثیرات این افزایش را تشریح کرد.

نامه سرگشاده یک نماینده مجلس به روحانی؛ قیمت ارز را تا کجا افزایش می‌دهید؟

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نامه ای به روحانی از افزایش قیمت دلار انتقاد کرد.
 
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از افزایش نرخ ارزدر سال 1396 در نامه ای سرگشاده به روحانی رئیس جمهور ایران تاثیرات این افزایش را تشریح کرد.

در ذیل متن این نامه آمده است:

آقای روحانی!! قیمت ارز را تا کجا افزایش می‌دهید؟

ابتدا مزاحی کنیم می‌گویند قصد دارید قیمت دلار را به 70 هزار تومان برسانید و با حذف سه صفر قیمت آن را به 70 ریال یعنی به  40 سال سابق بازگردانید.

 

دلیل اصلی افزایش قیمت ارز به دست گرفتن اقتصاد توسط لیبرال‌هاست؛ ما بازیچه  افرادی که فارغ‌التحصیل خارج و بعضا دوتابعیتی هستند و خانواده‌های آنها به ویژه فرزندانشان به بهانه تحصیل مقیم خارج‌اند، شده‌ایم.

 

باند حاکم بر اقتصاد ایران به ویژه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی باند وارداتی تجار است که هر چه دلار افزایش یابد منفعت بیشتری می‌برند؛ آقای روحانی وقت آن نرسیده که کل کابینه اقتصادی خود را با اقدامی جهادی بازسازی و نوسازی کنید و تولیدکنندگان عزیز را حاکم بر تجار وارداتی نمایید تا شان و منزلت تولید و کالای ملی به مشام دولتمردان به ویژه وزیر بهداشت‌ودرمان آقای قاضی‌زاده هاشمی، وزیر نفت آقای زنگنه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آقا ربیعی برسد؟ اقدام عاجل دیگر پس از بازسازی کابینه اقتصادی دولت اصلاح اتاق بازرگانی تهران است تا تولیدکنندگان داخلی در این اتاق حضور یابند.

 

آقای روحانی آیا توان برخورد با آقایان مسعود نیلی، محمد نهاوندیان، مسعود خانساری، پدرام سلطانی، موسی غنی‌نژاد، پرویزعقیلی کرمانی را دارید یا مدیون مهندسی انتخابات آنها هستید؟ آیا اقتصاددانان لیبرال شما ایران را به سوی 1972 و 1973 دوره آلنده در شیلی می‌برند؟

 

آقای روحانی در زمان مدیریت جنابعالی ارزش پول ملی ایران چه میزان سقوط کرده است؛ فقط در یک سال اخیر حدود 40 درصد سقوط کرده و این باعث کاهش قدرت خرید عامه مردم شده است، پولداران از جمله صرافان طرف قراداد با بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صادرکنندگان سنگ آهن و مواد معدنی خام پولدارتر و فقیران فقیرتر شده‌اند و این به معنای ایجاد شکاف طبقاتی است.

 

آقای روحانی؛ اقتصاددانان شما آقای نیلی و نهاوندیان از طریق رسانه‌های نهاد ریاست جمهوری و روزنامه دنیای اقتصاد به مردم تلقین می‌کنند که هرچه قیمت دلار افزایش یابد صادرکنندگان از این موضوع سود می‌برند درحالی که نتیجه افزایش قیمت دلار در عمل  کاملا متفاوت بوده است درسال 96 ارزش ارز 40 درصد افزایش یافت درحالی که میزان صادرات نه تنها بال نرفت بلکه کاهش نیز پیدا کرد.

 

در زمان دولت احمدی‌نژاد ارزش ارز یک شبه سه برابر افزایش یافت اما صادرات یک درصد نیز افزایش پیدا نکرد و این نشاندهنده شکست اقتصاددانان لیبرال‌ها و سرمایه‌داری حضرت‌عالی است و ادامه این روند باعث می‌شود مردم سپرده‌های خود را در بانک‌ها از ریال به دلار تغییر دهند در نتیجه بانک‌ها و اقتصاد کشور ورشکستگی زودرس را تجربه می‌کنند.

عملکرد کثیف اقتصاددانان لیبرال باعث تجمعات اجتماعی و مشکلات سیاسی وامنیتی می شود؛ در سال 1980 اقتصاددانان لیبرال در کشور همسایه ترکیه مانند تیم اقتصادی شما حاکم شدند و به مردم تلقین کردند باید نرخ لیره در مقابل دلار کاهش یابد در نتیجه پس از 20 سال حکومت لیبرال‌ها ارزش یک میلیون و650 هزار لیره به یک دلار تبدیل شد؛ پس از بیرون کردن اقتصاددان لیبرالی از این کشور وضعیت لیره متحول گردید.

 

آقای روحانی مطالعه تاریخ نشان می‌دهد شیوه آمریکا برای سقوط دولت‌ها کاهش ارزش پول ملی آن کشورها بوده است باید هشیار باشیم؛ علم اقتصاد بیان می‌کند اگر ارزش صادرات بیشتر از واردات باشد ارزش پول کشور افزایش می‌یابد در حالی که این موضوع در ایران صادق نیست؛ سقوط ارزش پول ملی با رشد وحشتناک تورم، ایجاد شکاف طبقاتی ، کاهش قدرت خرید عامه مردم برابر است.

 

آقای روحانی نقش سفرای وزارت خارجه در کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق به ویژه اربیل و امارت متحده را در این رابطه مطالعه کرده‌اید ایران در سال 1396 در بین 205 کشور دنیا رکورددار سقوط ارزش پول ملی بود حتی افغانستان با وجود جنگ داخلی به میزان کشور ما با کاهش ارزش پول ملی خود روبه‌رو نشده است.

 

در صورتی که دولتمردان و به ویژه اتاق بازرگانی تهران و روزنامه دنیای اقتصاد عملکرد گذشته خود یعنی تقدیر از کاهش ارزش پول ملی را ادامه دهند باید منتظر ایجاد مشکلات حاد اجتماعی، سیاسی و امنیتی بود که نظام را تهدید می‌کند.

آقای روحانی در پایان می‌خواهم به نکته‌ای اشاره کنم درسال 1390 هر ایرانی بابت یارانه 45 دلار از دولت دریافت می‌کرد در حالی که در سال 1397 این مبلغ به دلیل افزایش نرخ ارز به 8 دلار کاهش یافته است؛ به داد کارگران برسید در سال 1390 حقوق کارگران حدودا 700 دلار بود اما امروزه حقوق این عزیزان به زیر 200 دلار رسیده است؛ این موضوع فاجعه است.

 

آقای روحانی سریعا در یک اقدام جهادی برای اقتصاد ایران فکری کنید.

 

منبع:خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر