کد خبر: 42379
A

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس: امنیت مرزی کشور درگرو معیشت کولبران است

رسول خضری از بیکاری ۷۵ هزار کولبر به دلیل مصوبه هیات دولت در سال ۹۶ خبر داد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس: امنیت مرزی کشور درگرو معیشت کولبران است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رسول خضری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 29 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی اسامی با استناد به اصول 3 ، 29 و 43 قانون اساسی خطاب به رئیس جمهور گفت: بیش از 100 ماه است که معابر کولبری بسته شده و 75 هزار کولبر زحمتکش بیکار شده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 7 میلیون کسبه و اصناف بیکار شده اند، اظهار داشت: رئیس جمهور سال 97 را با ایجاد اشتغال برای 750 تا 950 هزار نفر آغاز کرده است، اما با توجه به مشکل معابر مرزی بعید به نظر می رسد این شعار محقق شود.

وی تاکید کرد:امنیت مرزی کشور درگرو معیشت کولبران است،درحالی که دولت نمی تواند برای مرزنشینان ایجاد شغل کند، با بی تدبیری و ناامیدیاشتغال مرزنشینان را از بین نبرد.

این نماینده مردم در خانه ملت، ضمن درخواست از علی مطهری نایب رئیس مجلس برای پیگیری وضعیت مرزنشینان گفت: انتظار داریم که هیات رئیسه این موضوع را پیگیری کند تا شغل مرزنشینان نابود نشود.

خضری با اشاره به مصوبه پایان سال 96 اظهار داشت: مصوبه غیرکارشناسی دولت در پایان سال گذشته باعث بیکاری 75 هزار کولبر در مرزهای مختلف کشور شده است.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: رقم عوارض خروج از مرزهای زمینی کشور برای کولبران قابل پرداخت نیست، انتظار داریم دولت این عوارض را مانند سال 96 و سنوات گذشته در نظر بگیرد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: از دولت می خواهیم که درخصوص بسته شدن معابر کولبری و عوارض خروج از مرزهای زمینی منطقه این نماینده توضیح دهد و از طریق هیات رئیسه موضوع را دنبال می کنیم./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر