کد خبر: 43018
A

کتاب نظام اقتصادی در اسلام (مباحث نظری) منتشر شد

؛ پیش از این، در کتاب بانکداری، ربا و قوانین مالی اسلام، با بخشی از دیدگاه‌های شهید آیت‌الله دکتر بهشتی در حوزه‌ مباحث اقتصادی آشنا شده‌ایم. اولین مجلد کتاب نظام اقتصادی در اسلام مجموعه‌ی گفتارهای ایشان درباره‌ مباحث نظری نظام اقتصادی اسلام است. در مجلد بعدی، دیدگاه‌های ایشان درباره‌ مباحث کاربردی ارائه خواهد شد و کتاب مالکیت، کار، سرمایه، چهارمین اثر شهید بهشتی در زمینه‌ی مباحث اقتصادی است.

کتاب نظام اقتصادی در اسلام (مباحث نظری) منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ پیش از این، در کتاب بانکداری، ربا و قوانین مالی اسلام، با بخشی از دیدگاه‌های شهید آیت‌الله دکتر بهشتی در حوزه‌ مباحث اقتصادی آشنا شده‌ایم. اولین مجلد کتاب نظام اقتصادی در اسلام  مجموعه‌ی گفتارهای ایشان درباره‌ مباحث نظری نظام اقتصادی اسلام است. در مجلد بعدی، دیدگاه‌های ایشان درباره‌ مباحث کاربردی ارائه خواهد شد و کتاب مالکیت، کار، سرمایه، چهارمین اثر شهید بهشتی در زمینه‌ی مباحث اقتصادی است.

 

گزاف نیست اگر گفته شود که آیت الله بهشتی از معدود عالمان دینی معاصر است که با اشرافی که در ابواب فقهی و مباحث قرآنی از یک سو و آشنایی عمیق با روابط اقتصادی موجود جوامع انسانی نوین از دیگر سو داشت، با ارائه‌ی مباحث مختلف، تلاشی در خور توجه در

راهگشایی نظری و عملی به سوی ترسیم و تبیین نظام اقتصادی متناسب با ارزش‌ها و معیارهای اسلامی کرده است.

گفتارهای «زیربنای نظام اقتصادی در اسلام»، «قسط و عدل» «سه حالت سرمایه»، «کار دسته‌ جمعی»، «انفاق از دیدگاه قرآن» و «انفاق و زکات در تقابل با فقر و فاصله‌ی طبقاتی»، بخش های مختلف این کتاب را تشکیل می دهد.

این کتاب در قطع رقعی و دارای ۲۴۸ صفحه می باشد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر