کد خبر: 43227
A

آخرین قیمت‌ها از بازار میوه و نوبرانه‌هایش

بازار میوه و تره‌بار که میزبان میوه‌های نوبرانه‌ای همچون گوجه‌سبز و توت‌فرنگی است این روزها به تعادل نسبی قیمت رسیده است. همچنین قیمت موز که در یکی - دو ماه گذشته افزایش یافته بود، تقریبا به نرخ سابق نزدیک شده است.

آخرین قیمت‌ها از بازار میوه و نوبرانه‌هایش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بازار میوه و تره‌بار در اسفند سال گذشته با تغییراتی همراه شد و قیمت برخی اقلام مثل موز افزایش پیدا کرد، اما در حال حاضر در مجموع اقلام مختلف با ثبات نسبی قیمت همراه شده‌ و با وجود افزایش تقاضا در این بازه زمانی افزایش قیمت محسوسی در بازار دیده نمی‌شود.   

توت فرنگی و گوجه سبز از اقلامی هستند که به تازگی عرضه‌شان در بازار میوه زیاد شده و بر اساس مشاهدات، تقاضا برایشان قابل توجه است. هر کیلوگرم گوجه سبز بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان و هر کیلوگرم توت فرنگی بین ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت هر کیلوگرم موز نیز که به بیش از ۸۰۰۰ تومان رسیده بود، کمتر از کیلویی ۶۰۰۰ تومان فروخته می‌شود. البته به نظر می‌رسد هنوز با قیمت منطقی فاصله دارد، چراکه قیمت موز تا پیش از این حداکثر کیلویی ۴۰۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شد.

به طور کلی وضعیت عرضه میوه‌ در این روزها مناسب بوده است و شاید به غیر از موز کمبودی به لحاظ عرضه در سایر اقلام وجود ندارد. البته کیفیت گوجه‌فرنگی در یکی - دو ماه گذشته چندان مطلوب نبوده که در عرضه‌های جدید کیفیت بهتری پیدا کرده است.

همچنین باید گفت هندوانه هم تقریبا به قیمت سابق خود برگشته است؛ هر چند که در برخی مغازه‌ها تا کیلویی ۲۰۰۰ تومان هم فروخته می‌شود اما در مغازه‌ها و وانت‌های عرضه کننده میوه در مرکز شهر کیلویی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.

در بازار میوه، سیب زرد کیلویی ۵۰۰۰ تومان، سیب قرمز کیلویی ۵۵۰۰ تومان، خیار درختی کیلویی ۲۵۰۰ تومان، خیار بوته‌ای کیلویی ۳۰۰۰ تومان، آناناس کیلویی ۱۶ هزار تومان، نارنگی و پرتقال آبگیری کیلویی ۲۵۰۰ تومان، نارگیل کیلویی ۶۰۰۰ تومان و پرتقال جنوب کیلویی ۶۰۰۰ تومان به طور متوسط عرضه می‌شود.

در میان اقلام تره‌بار کاهو، کلم و هویج کیلویی ۲۰۰۰ تومان عرضه می‌شود که نسبت به قیمت‌های سال قبل تغییری نداشته است.

 

اقلام مختلف میوه قیمت به طور میانگین (هرکیلوگرم)
توت فرنگی ۱۲ هزار تومان
گوجه سبز ۱۲ هزار تومان
خیار درختی ۲۵۰۰ تومان
خیار بوته‌ای ۳۰۰۰ تومان
انگور ۶۰۰۰ تومان
موز ۵۵۰۰ تومان
آناناس ۱۶ هزار تومان
بِه ۱۲ هزار تومان
نارنگی ۵۰۰۰ تومان
پرتقال جنوب ۶۰۰۰ تومان
نارنگی و پرتقال آبگیری ۲۵۰۰ تومان
نارگیل ۶۰۰۰ تومان
سیب زرد ۵۰۰۰ تومان
سیب قرمز ۵۵۰۰ تومان

 

 

انواع تره‌بار  قیمت به طور میانگین (هر کیلوگرم)
سیب زمینی ۲۵۰۰ تومان
پیاز ۲۵۰۰ تومان
لیموترش ۱۲ هزار تومان
کلم ۲۰۰۰ تومان
فلفل دلمه‌ای ۲۵۰۰ تومان
کدو ۲۰۰۰ تومان
بادمجان ۲۰۰۰ تومان
چغندر ۲۰۰۰ تومان
هندوانه ۱۵۰۰ تومان
کاهو ۲۰۰۰ تومان
گوجه فرنگی ۴۰۰۰ تومان
هویج ۲۰۰۰ تومان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر