کد خبر: 44796
A

دلیل درخواست تولید کنندگان لبنیات برای افزایش قیمت چیست؟/یونجه در بازار ناپدید شد

در کنار همه مشکلاتی که طی ماههای گذشته صنعت لبنیات کشور با آن مواجه بوده، اخیرا قاچاق یونجه هم شرایط را سخت تر کرده است.

دلیل درخواست تولید کنندگان لبنیات برای افزایش قیمت چیست؟/یونجه در بازار ناپدید شد

دیده بان ایران: سید احمد مقدسی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران درباره اینکه اخیرا برخی دامداران به صادرات یونجه از کشور معترض بوده اند، آیا حجم صادرات این محصول از کشور قابل توجه است؟، گفت: یونجه از کشور صادر نمی شود آن طور که ما شنیده ایم این محصول به برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس مانند کویت قاچاق می شود.

وی به دیگر دلایل اعتراضات و تجمعات دامداران در کشور اشاره و اضافه کرد: در پی افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت جهانی نهاده های دامی نرخ تمام شده شیرخام نیز بالا رفته است ضمن اینکه حدود ٨٠ درصد قیمت شیرخام مربوط به خوراک دام است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور اضافه کرد: در همین راستا بالغ بر ٦ ماه است که ما با سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار در زمینه افزایش قیمت شیرخام مکاتبه می کنیم اما هنوز مکاتبات مان راه به جایی نبرده است.

مقدسی با بیان اینکه سازمان حمایت این مساله را بررسی و نظر خود را در این زمینه در اردیبهشت ماه اعلام کرده است، تصریح کرد: با وجود اینکه یک ماه و نیم از اعلام نظر سازمان حمایت گذشته، هنوز این موضوع در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار نگرفته است.

مقدسی درباره اینکه برخی برندهای لبنی قیمت محصولات خود را افزایش داده اند، افزود: این برندها قیمت اقلام لوکس خود را که شامل قیمت گذاری نمی شود افزایش داده اند و برای اقلام پرمصرف منتظر مجوز ستاد تنظیم بازار هستند.

وی قیمت تمام شده تولید شیرخام را در حال حاضر ١٦٢٠ تومان اعلام و اضافه کرد: ما از ستاد تنظیم بازار درخواست کرده ایم قیمت شیرخام به همین میزان(١٦٢٠تومان) برسد و به تبع آن نرخ لبنیات نیز متناسب با افزایش قیمت شیرخام رشد کند چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد کارخانجات قادر به خرید شیر دامداران به نرخ تعیین شده نیستند و اتفاقات سال ٩٣ تکرار می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر