کد خبر: 46050
A

خجسته: نام 31 مفسد اقتصادی را به سران قوا دادم

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس متذکر شد: آقایان در مصاحبه‌های خود می‌گویند مردم را در کار‌های انجام شده به قضاوت می‌گیریم.

خجسته: نام 31 مفسد اقتصادی را به سران قوا دادم

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با بیان اینکه ۳۰ میلیارد دلار پولی که از کشور خارج شده صرف چه وارداتی شده است؟، گفت: نام ۳۱ مفسد اقتصادی را به سران سه قوه دادم.

به گزارش دیده بان ایران؛ امیر خجسته امروز در گفتگو با فارس در همدان با بیان اینکه ایران دارای توانمندی‌های بسیاری است که می‌تواند آن را به کشوری قدرتمند تبدیل کند، اظهار کرد: اینکه شاهد رشد نرخ ارز و سکه و مسائل دیگر هستیم قابل قبول نیست و ما با استفاده از ابزار‌هایی مانند سوال از وزرا کار را پی خواهیم گرفت.

وی با طرح این پرسش که مسؤولان دولت پاسخ دهند این همه «ال سی» باز شده برای چه مواردی بوده و پول‌ها دقیقا چگونه هزینه شده است؟ افزود: چگونه ۳۰ میلیارد دلار پول از کشور خارج شده است؟

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس متذکر شد: آقایان در مصاحبه‌های خود می‌گویند مردم را در کار‌های انجام شده به قضاوت می‌گیریم.

وی با بیان اینکه قدرت خرید برخی اقشار به نصف رسیده که این مسائل قابل قبول نیست، ادامه داد: در مورد در هم ریختگی‌های اقتصادی یک حرکت قوی از تیم اقتصادی دولت ندیده‌ایم و تنها شاهد سخنرانی هستیم.

خجسته با اشاره به اینکه دو ماه قبل از نوروز گفتم ۳۴ هزار خودروی قاچاق وارد کشور شده است، گفت: مسؤولان نباید بگذارند هرج و مرج در اقتصاد کشور حاکم شود.

وی با بیان اینکه دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تنها به یک تعدادی اختصاص دارد که یا واردات کالا‌های مورد نیاز با آن انجام نمی‌شود یا به نرخ آزاد وارد بازار می‌شود، افزود: همچنین شاهد بازگشایی انواع «ال سی» صوری و ثبت سفارش کاذب هستیم.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس ادامه داد: هر چه خواستار دریافت لیست دقیق ثبت سفارش‌ها بودیم تاکنون موفق به دریافت این لیست نشده‌ایم و پیگیر هستیم وزیر اقتصاد را به مجلس بکشیم و تعیین تکلیف کنیم.

وی یادآور شد: بعد از عید نوروز تا الان چگونه دلار این قدر رشد داشته و موجبات پایین آمدن ارزش پول ملی و نارضایتی مردم را فراهم آورده است؟ سخنگوی دولت که می‌گوید ما تمام توان خودمان را به کار گرفتیم دقیقا بگویند در کدام حوزه موفق بوده‌اند که ما هم بپذیریم.

خجسته اضافه کرد: اگر دولت تمام تلاش خود را کرده چگونه به سبب بالا رفتن نرخ کالا‌هایی مانند لاستیک و روغن شاهد اعتراض کامیون‌داران بودیم؟ اگر دولت تلاش کرده چگونه بازار دچار تنش و التهاب شد؟ چرا پس از هر نارضایتی همه چیز فراموش می‌شود و به مسائل رسیدگی نمی‌شود تا اصناف مطالبات خود را به کف خیابان بیاورزند و دشمن سوءاستفاده کند؟

وی با بیان اینکه در مورد مجلس هم باید اقدامات پیشگیرانه و قاطع از سوی نمایندگان صورت پذیرد، افزود: سران سه قوه طوری اقدام کنند که فشار‌ها از روی دوش مردم برداشته شود، مردم حق دارند که از برخی نمایندگان دلخور باشند که با رای آن‌ها به مجلس رفته‌اند و تنها حافظ منافع جریانات خود هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین شورای اسلامی با بیان اینکه بیان کرد: نام ۳۱ مفسد اقتصادی را به سران سه قوه دادم و جلسات بررسی آن در دست اقدام است.

وی با تاکید بر اینکه برای مناظره با هر مسؤولی که ادعا می‌کند طی این مدت تلاش لازم انجام شده است؛ اظهار کرد: ما بار‌ها مسائل مختلف را با مسؤولان اقتصادی مطرح کردیم، اما کار را رها کرده‌اند در حالی که مردم قاطعیت و عمل می‌خواهند چنانکه به عنوان مثال وقتی می‌گویند دلار کافی وجود دارد باید به بازار که مراجعه می‌کنی دلار موجود باشد که نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر