کد خبر: 46230
A
سیده حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس دهم:

برجام نقش مؤثری در افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس داشت

پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس قرار است به‌تنهایی به‌اندازه 55 درصد بنزینی که هم‌اکنون در کشور تولید می‌شود را تولید کند و این یعنی کسب یک موفقیت بزرگ که امیدوارم پس از اتفاقات ناخوشایندی که در بازار ارز به وقوع پیوست این روند امیدواری و خبرهای خوب ادامه پیدا کند تا روحیه و امید مردم بیش‌ازپیش شود.

برجام نقش مؤثری در افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس داشت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران سیده حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اینکه افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس چقدر می‌تواند به آینده کشور کمک کند، گفت: افتتاح این پروژه بزرگ، کشور را تا حد زیادی در موضوع بنزین خودکفا کرد و این تلاش و نتیجه‌ای که از آن حاصل شد، شایسته تقدیر است.

وی افزود: امروز برخی از کشورهای دنیا می‌خواهند که نظام جمهوری اسلامی ایران را با مشکل روبرو کنند تا در ادامه، حوزه اقتصادی ما فلج شود اما بهره‌برداری از چنین پروژه‌هایی کمک می‌کند که کشور در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نکته حائز اهمیت دیگر در افتتاح این‌گونه پروژه‌ها که ریشه در سعی و کوشش متخصصان زیادی داشته این است که دشمنان ایران بدانند که ما در مسیر خود استوار هستیم، تاکید کرد: اتفاق خوب دیگری که در افتتاح این پروژه افتاد این است که قبل از آنکه آمریکا و هم‌پیمانانش بخواهند کشور را دچار تحریم کنند ما در حوزه‌ای حساس گام‌های مهمی را در جهت خودکفایی برداشتیم.

وی گفت: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس قرار است به‌تنهایی به‌اندازه 55 درصد بنزینی که هم‌اکنون در کشور تولید می‌شود را تولید کند و این یعنی کسب یک موفقیت بزرگ که امیدوارم پس از اتفاقات ناخوشایندی که در بازار ارز به وقوع پیوست این روند امیدواری و خبرهای خوب ادامه پیدا کند تا روحیه و امید مردم بیش‌ازپیش شود.

وی در پاسخ به اینکه نقش برجام در افتتاح این پروژه چه بوده است، افزود: عده‌ای علاقه دارند که بگویند برجام هیچ فایده و ثمری برای کشور نداشته است اما باید گفت در ماه‌های پایانی دولت دهم هرروز شاهد تورم تصاعدی بودیم که با روی کار آمدن دولت یازدهم جلوی این روند منفی گرفته شد.

زرآبادی افزود: پس از مذاکرات هسته‌ای و توافقاتی که صورت گرفت نگاه بسیاری از کشورها به ایران عوض شد و همین امر باعث شد بازار به یک ثبات منطقی برسد و گشایش‌های اقتصادی برای کشور رقم بخورد. این مسیر درست، فرصت و فضایی را ایجاد کرد که سرمایه‌گذاران خارجی به ایران بیایند و انتقال تکنولوژی در بخش‌هایی انجام شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: باید قبول کنیم که برجام در همین مدت هم اثرات مثبتی داشته که نمی‌توان به‌راحتی از آن چشم‌پوشی کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر