کد خبر: 46324
A

کریمی اصفهانی: جلسات اصناف با مجلس و دولت آغاز شده است

دبیرکل جامعه انجمن‌ها اسلامی اصناف و بازار با اشاره به اینکه جلسات اتحادیه‌ها و اصناف با دولت و مجلس برای برآورده شدن خواسته‌های بازاریان آغاز شده است، گفت: خواسته بازار ثبات اقتصادی است.

کریمی اصفهانی: جلسات اصناف با مجلس و دولت آغاز شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نشست‌ها و جلسات اتحادیه واصناف بازار با دولت و مجلس شروع شده است، اظهار کرد: به طور طبیعی این نشست‌ها اکنون نتیجه نمی‌دهد ؛چرا که مسائل اقتصادی به سرعت جمع و جور نمی‌شود. در این دیدارها اصناف صحبت‌های خود را مطرح کردند و وعده‌هایی به آنها داده شده که امیدوارم این وعده‌ها عملی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت باید متوجه شود تیم اقتصادی دولت نتوانسته است که موفقیتی به دست آورد. نشانه آن این است که هر روز با یک بحران اقتصادی روبرو هستیم. ما معتقدیم در زمینه اقتصادی امکانات و قدرت بالقوه خوبی داریم، اما هنوز این قدرت بالقوه بالفعل نشده است. تفکر حاکم بر دولت و همچنین دولت‌های قبلی موجب ایجاد معضلات اقتصادی شده است. به طور مثال قرار بود از مسیر افزایش نرخ حامل‌های انرژی به افراد کم درآمد و تولید یارانه داده شود، در حالیکه یارانه تولید هیچ وقت داده نشده و دولت این قانون را خوب اجرا نکرد و مجلس هم به وظیفه نظارتی خود عمل نکرد. اگر از تولید حمایت می شد، با ایجاد رونق در بازارل مشکل بیکاری حل می شود و همین عامل موجب ایجاد رضایتمندی در جامعه می‌شد.

دبیر کل جامعه انجمن‌ها اسلامی اصناف و بازار با اشاره به اینکه تقاضای ما این است که تیم اقتصادی  دولت عوض و نه تکرار شود؟، بیان کرد: نباید همین تفکر اقتصادی دولت مجددا سر کار بیاید، بلکه باید تفکری بیاید که بتواند رونق اقتصادی ایجاد کرده و با فساد مقابله کند. در حال حاضر برخی کالاهایی که قیمت آن به ارز وابسته است در همین دو ماه افزایش زیادی داشته است.

کریمی اصفهانی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین خواسته بازار از دولت چیست تصریح کرد: مهم‌ترین خواسته بازار ثبات اقتصادی است. الان یک کاسب یا بازاری نمی‌تواند پیش‌بینی کند که آیا می‌تواند به جای جنسی که امروز می‌فروشد، جنس جدیدی جایگزین کند، زیرا دلار هر روز یک قیمت پیدا می‌کند و این افزایش قیمت‌ها موجب نارضایتی تولید کننده و توزیع کننده و مصرف کننده شده است.


وی درباره نارآرامی‌های اخیر بازار اظهار کرد: بازار هیچ نقشی در ایجاد این ناآرامی‌ها نداشت. کسانی که در اعتراضات دی ماه و همچنین در اعتراضات اخیر دستگیری شده‌اند، اعتراف کرده‌اند که با منافقان و سلطنت‌طلبان هماهنگ بوده‌اند. در روزهای نا آرام بازار، بازاریان فقط برای حفظ اموال خود ناگزیر شدند که چند ساعتی مغازه‌های خود را ببنند و چون با این حرکت مخالف بودند بعد از اینکه بازار به حالت عادی بازگشت، بازاریان فعالیت خود را از سر گرفتند.

دبیر کل جامعه انجمن‌ها اسلامی اصناف و بازار در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا در روزهای ناآرام بازار، از بازاریان هم کسی دستگیر شده است گفت: من چیزی سراغ ندارم ،البته ممکن است در تجمعات مختلف، دستگیری‌ از بازاری‌ها داشته باشیم اما حداقل من از چیزی خبر ندارم. دستگیری‌ها در بازار  از کسانی بود که از خارج بازار آمده و ناآرامی ایجاد کرده بودند./ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر