کد خبر: 46441
A

فراری دادن سرمایه گذاران با انتشار گزارش های سفارشی !/ نمایندگی سامسونگ ارز دولتی را برای واردات محصولات و اشیای نسجی برای "مصارف فنی" دریافت کرده است نه خمیر کاغذ!+ سند

"روز گذشته خبرگزاری برنا در گزارشی مدعی شده بودکه نماینده سامسونگ در ایران با دلار دولتی خمیر کاغذ وارد کرده است! " این خبرگزاری در توضیح خبر خود به لیست منتشر شده توسط بانک مرکزی اشاره کرده و مدعی شده است چرا شرکت سامسونگ به جای واردات قطعه خمیر کاغذ وارد کرده است. پس از انتشار این خبر خبرنگار دیده بان ایران تلاش کرد تا صحت و سقم این گزارش را جویا شود. با مطالعه لیست مقررات صادرات و واردات سال 1397 ذکر چند نکته جالب می تواند راهگشای حل مسئله واردات خمیر کاغذ باشد. در فصل 59 کتابچه مقررات صادرات و واردات سال 1397 “مجوز واردات محصولات و اشیای نسجی برای مصارف فنی، ذکر شده است. “

 فراری دادن سرمایه گذاران با انتشار گزارش های سفارشی !/ نمایندگی سامسونگ ارز دولتی را  برای واردات محصولات و اشیای نسجی برای "مصارف فنی" دریافت کرده است  نه خمیر کاغذ!+ سند
دیده بان ایران: سوء استفاده از ارز تخصیص داده شده دولتی، خبر داغ این روزهای رسانه ها است. گزارش های متعددی از بازار سیاه و سواستفاده از شرایط کشور  منتشر می شود و هر روز از این آشفته بازار خبر جدیدی به گوش می رسد. رسانه ها هم روز سوژه جدیدی را پیگیری و منتشر می کنند در این بین برخی از رسانه ها برخلاف وظایف تعریف شده یک رسانه که همانا انتشار اخبار درست در جهت روشنگری و مبارزه با فساد است.

 

 اقدام به انتشار گزارش های متعددی با جهت گیری های خاص می کنند گزارش ها و اخباری که بعضا از آنها بوی انتقام جویی یا تخریب برند یا شخصیت شنیده می شود. 

 

گزارش هایی که در ادبیات رسانه ای انواع مختلفی دارد خبر سفارشی و خبرتخریبی از این دست گزارش ها و اخبار است. 

 

"روز گذشته خبرگزاری برنا در گزارشی مدعی شده بودکه نماینده سامسونگ در ایران با دلار دولتی خمیر کاغذ وارد کرده است! " این خبرگزاری در توضیح خبر خود به لیست منتشر شده توسط بانک مرکزی اشاره کرده و مدعی شده است چرا شرکت سامسونگ به جای واردات قطعه خمیر کاغذ وارد کرده است. 

 

پس از انتشار این خبر خبرنگار دیده بان ایران تلاش کرد تا صحت و سقم این گزارش را جویا شود. با مطالعه لیست مقررات صادرات و واردات سال 1397 ذکر چند نکته جالب می تواند راهگشای حل مسئله واردات خمیر کاغذ باشد. 

 

در فصل 59 کتابچه مقررات صادرات و واردات سال 1397  “مجوز واردات محصولات و اشیای نسجی برای مصارف فنی، ذکر شده است. “
“texitil  products and articles. For  technical  uses. Specified in “not7 

 

 

دیده بان ایران تلاش کرد تا با مدیران شرکت سامسونگ گفت و گو کند. یک مقام آگاه در این شرکت به دیده بان ایران گفت: "ادعای خبرگزاری برنا از اساس کذب و بر اساس برداشت اشتباه و عدم مطالعه گزارش نویس این خبرگزاری است. از سوی دیگر دریافت 2 هزار یورو ارز دولتی و درآمدهای مجموعه سام الکترونیک اصلا به حساب نمی آید. بنابراین ادعای سوء استفاده از 2 هزار یورو ارز 4200 تومانی برای شرکت بزرگی مانند نمایندگی برند سامسونگ تمسخر آمیز و دور از باور است   " 

 

photo_2018-07-04_20-18-40

به گزارش دیده بان ایران سامسونگ در تازه‌ترین رتبه‌بندی موسسه اینتربرند (Interbrand) به عنوان ششمین برند برتر جهان شناخته شد. حال که این شرکت بزرگ تکنولوژی با کمک سرمایه گذاران ایرانی توانسته است در خاک کشورمان سرمایه گذاری کرده و به صورت مستقیم برای حداقل 3500 نفر شغل ایجاد کند. باید این فرصت سرمایه گذاری را قدر دانسته و در جهت تقویت آن تلاش کنیم. 
برتر بودن برند سامسونگ سبب شده است رقبای داخلی و خارجی این شرکت درصدد ضربه زدن به اعتبار به این برند باشند. 
 برخی رقبای این شرکت که قادر نیستند در فضای تولید با کیفیت با شرکت های زیر مجموعه سامسونگ در ایران رقابت کنند تلاش کرده و خواهند کرد از طریق ارتباط گیری با رسانه ها، پخش "شایعات " و "اخبار نادرست" مشکلاتی را برای مجموعه این شرکت و سرمایه گذاران به وجود آورند. با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "سال تولید ملی و حمایت ازکاروسرمایه ایرانی"  نام گذاری شده است. مسلما افرادی سعی خواهند کرد تا جهت گیری حرکت اخبار، رسانه ها و مسئولان را که حمایت از "تولید ملی" است منحرف کرده و به سوی تقابل با سرمایه گذاری در داخل بکشانند تا از ره آورد تقابل رسانه ها و مسئولان با سرمایه گذاران برای محصولات خود بازار آفریده و سرمایه های ایرانی و خارجی جذب شده را از کشور فراری دهند. برنامه ای که سوء استفاده گران چندین سال پیش برای خودروی  ایرانی پیاده کردند و این صنعت در وضعیت نابسامان کنونی قرار گرفت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • رعنا

    لطفا اگر واقعا نيت سايت محترم شما شفاف سازيه ممنون ميشم نظر من رو منتشر كنيد
    با سپاس

ارسال نظر