کد خبر: 46480
A

گزارشی درباره فروش ارز در سوپر مارکت ها / دلالان سوپر مارکت را محل امن می دانند

تهیه یورو و دلار برای مسافرانی که بنا به هر علتی از کشور خارج می شوند دردسرهای عجیب و غریبی دارد. همه آنهایی که چه برای تفریح، کار، تحصیل و یا دیدار اقوام به کشوری می روند که نیازمند گرفتن ویزاست و باید حداقل ۶۰ یورو تهیه کرده و به سفارت خانه ها بدهند؛ اما در تهیه همین ۶۰ یورو نیز دچار مشکل هستند.برخی از مسافران اگر بتوانند راهی برای تهیه ارز پیدا کنند به پیشنهاد برخی از افراد از مکان های دیگری ارز خود را تهیه می کنند، از جمله سوپرمارکت ها!

گزارشی درباره فروش ارز در سوپر مارکت ها / دلالان سوپر مارکت را محل امن می دانند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران , مسافرانی که برای دیدار اقوام و یا کار به خارج از کشور می روند و نیازمند پرداخت ۶۰ یورو به سفارخانه ها هستند برای تهیه ارز بنا به پیشنهاد صرافی ها از دلالان و یا سوپرمارکتها یورو می خرند.

تهیه یورو و دلار برای مسافرانی که بنا به هر علتی از کشور خارج می شوند دردسرهای عجیب و غریبی دارد. همه آنهایی که چه برای تفریح، کار، تحصیل و یا دیدار اقوام به کشوری می روند که نیازمند گرفتن ویزاست و باید حداقل ۶۰ یورو تهیه کرده و به سفارت خانه ها بدهند؛ اما در تهیه همین ۶۰ یورو نیز دچار مشکل هستند.

برخی از آنها به صرافی هایی می روند که با وجود آنکه نوشته اند خرید و فروش ارز انجام نمی دهند اما باز هستند آنها در پی اصرار مسافران پاسخ می دهند که نمی توانند حتی یک یورو بفروشند که اگر این کار را انجام دهند از نظر بانک مرکزی قاچاق کرده اند.

برخی از مسافران اگر بتوانند راهی برای تهیه ارز پیدا کنند به پیشنهاد برخی از افراد حتی همین صرافی ها از مکان های دیگری ارز خود را تهیه می کنند. از جمله سوپرمارکت ها.

یکی از این مسافران به خبرنگار مهر گفت که به سوپرمارکتی که با صرافی آشنا بود مراجعه کرده و ۶۰ یورو به قیمت هر یورو ۱۰ هزار تومان تهیه کردم این یورو را هم از زیر میز پیشخوان داخل یک مشمای سیاه به من داد. قرار است این یورو را به سفارت خانه ایتالیا برای گرفتن ویزا و دیدار اقوام بدهم. حالا برای گرفتن ارز مسافرتی اگر مشکلی نداشته باشیم برای تهیه ارز سفارتخانه ها که مشکل داریم.

نازیلا احمدی یکی دیگر از مسافران که قصد سفر به آلمان برای دیدار اعضای خانواده اش را دارد به خبرنگار مهر گفت: هیچ وقت فکر نمی کردم که حتی نتوان یک یورو ارز از بازار خرید. من به میدان فردوسی مراجعه کرده ام و متوجه شدم که حتی دلالانی که همیشه ارز داشته اند هم یورو نمی فروشند. یکی از آنها امروز به من گفت که دلار را به قیمت ۸ هزار تومان می خرد و هشت هزار و ۱۰۰ تومان می فروشد. اما یورو ندارد. بالاخره بعد از کلی گشتن یک نفر دیگر گفت که یورو به قیمت ۱۱ هزار تومان داردکه آنهم با شرایط ویژه ای به من فروخت. یورو را داخل پارچه ای سفید رنگ گذاشت داخل مشما گذاشته بود .

وی ادامه داد: من باید آن را به سختی می شمردم و تحویل می گرفتم. بعد از آن هم متواری شد من شک کردم که مبادا تقلبی باشد به همین دلیل به بانک مراجعه کرده و از واقعی بودن ارز مطمئن شدم. حالا باید برای دیدن اعضای خانواده ام به کشوری گران سفر کنم و بابت آن هم در فرودگاه می توانم هزار یورو ارز بگیرم اما آیا واقعا هزار یورو برای چنین سفری کافی است؟

شهاب سنگی از مسافرانی که در اصفهان زندگی می کند نیز به خبرنگار مهر گفت: برای تهیه ارز اقدام کرده ام به این صورت که باید برای گرفتن ویزای هلند به مرکز خرید معروف در تهران می آمدم تصور می کردم که ارز مورد نیاز را اگر در اصفهان نمی توانیم تهیه کنیم در تهران می توانیم اما تا زمانی که به این مرکز خرید رفتم چیزی نتوانستم بیابم تا اینکه وقتی بیرون مرکز خرید بودم متوجه شدم چند نفر اقدام به فروش یورو می کنند.

سنگی افزود: با خوشحالی همان موقع یورو را به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کردم چاره ای نداشتم چون وقت سفارت داشتم حتی اگر به قیمت ۱۲ هزار تومان هم می فروخت من از او می خریدم. ولی برایم این نکته قابل توجه بود که دلالان این روزها چه سودهایی که نمی کنند حتی آنها را در این مرکز خرید به راحتی می توان دید.

در کنار همه این مسائل برای تهیه ارز به نرخی که دولت آن را غیر واقعی می داند شایعاتی مبنی بر حذف ارز مسافرتی نیز شنیده می شود؛ شایعاتی که برای مسافران دغدغه زیادی را ایجاد کرده است آنقدر که در تلاش هستند به هر نحوی شده با هر قیمتی ارز تهیه کنند تا زمانی که از کشور خارج شدند درمانده نمانند چون در آن صورت نه در فرودگاه ارزی به آنها تعلق خواهد گرفت و نه صرافی ها اجازه خرید و فروش دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر