کد خبر: 46483
A

نماینده مجلس: نرخ دوم دلار حدود ۵ هزار تومان است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی می گوید نرخ دوم دلار باعث کاهش قیمت و رسیدن دلار به مبلغ ۵ هزار تومان می شود.

نماینده مجلس: نرخ دوم دلار حدود ۵ هزار تومان است

به گزارش دیده بان ایران؛ منصور مرادی: با اشاره به احتمال دو نرخی شدن دلار، اظهار داشت: دولت در نظر دارد دلار 4200 تومانی را برای کالاهای ضروری در نظر بگیرد و دلار 5 هزار تومانی در بازار آزاد را برای کالاهای دیگر ترزیق کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تک نرخی شدن دلار مشکلاتی در کشور ایجاد شد و دلار برای کالاهای ضروری در اختیار بازرگانان قرار گرفت؛ اما شاهد واردات کالاهای غیر ضرور وارد کشور شد.

نماینده مردم مریوان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، بیان داشت: تخصیص دلار به کالاهای ضروری و واردات کالاهای غیر ضروری وضعیت کشور  را به جای بهبود به شرایط بدتری کشانده است به همین  دلیل ضرورت دارد نرخ دومی برای دلار در نظر گرفته شود تا کالاهای غیر ضروری با آن وارد کشور شود.

وی با انتقاد از عملکرد دولت برای مدیریت بازار و فضای اقتصادی کشور، گفت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی شرایط اقتصادی کشور بهتر از وضعیت کنونی بود در آن زمان دلار چند نرخی وجود داشت و برای وارد کردن کالاها بر اساس ضرورت دلار مورد نیاز قیمت گذاری می شد در حال حاضر دلار را 4200 تومانی قیمت گذاری کردیم؛ اما به هر نوع کالایی اختصاص پیدا کرده است.

این نماینده مجلس در خصوص نرخ  دوم دلار، گفت: هنوز برای اینکه نرخ دوم دلار چه عددی باشد تصمیم گیری نشده است، با این حال بعد از اعلام نرخ دوم، دلار 4200 تومانی تنها به کالاهای ضروری اختصاص پیدا می کند و رقم دوم برای مصارف دیگر و کالاهای غیر ضروری خواهد بود.

منصوری در پایان گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه نرخ دوم دلار پایین تر از نرخ کنونی دلار در بازار آزاد است، اظهار داشت: با در نظر گرفتن نرخ دوم برای دلار قطعا شاهد کاهش قیمت نرخ ارز در بازار خواهیم بود و احتمالا به نرخی حدود 5 هزار تومان می رسد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر