کد خبر: 46563
A

افزایش سقف وام ضروری بازنشستگان کشوری/ رفاه‌کارت یک میلیونی از شهریور ماه توزیع می‌شود

جمشید تقی‌زاده از افزایش سقف وام ضروری بازنشستگان خبر داد و گفت: این وام ها از ۴ میلیون به ۵ میلیون افزایش می‌یابد و از شهریورماه به ۴۰۰ هزار نفر بازنشسته تعلق می گیرد.

افزایش سقف وام ضروری بازنشستگان کشوری/ رفاه‌کارت یک میلیونی از شهریور ماه توزیع می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ «جمشید تقی‌زاده» در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه این صندوق دومین بنگاه بزرگ کشوری با حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش است، گفت: ۵۶ درصد بازنشستگان را فرهنگیان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: صندوق در راستای بهبود وضعیت بازنشستگان خدمات مختلفی ارائه می‌دهد و در دوره جدید کاری برنامه‌های خوبی در حیطه‌های مختلف از وام، زیارت، رفاهیات، ورزش و... در دست انجام است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ۱۹ درصد به حقوق بازنشستگان در سال جاری اضافه شد، گفت: کف حقوق از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

تقی زاده همچنین در ارتباط با وام ضروری بازنشستگان کشوری گفت: با همکاری بانک صادرات شمار وام‌گیرندگان از ۳۰۰ هزار بازنشسته به ۴۰۰ هزار نفر و مبلغ  وام از ۴ به ۵ میلیون تومان افزایش یافته است که از شهریور ماه به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه سخنان‌خود از اعطای رفاه کارت به بازنشستگان خبر داد و گفت: در این کارت یک میلیون تومان شارژ وجود دارد که از شهریورماه به هر بازنشسته کشوری تعلق خواهد گرفت.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش کمک هزینه سفر برای بازنشستگان خبر داد و گفت:‌ این مبلغ از ۶۶۰ هزار تومان به ۷۴۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و امسال سعی خواهیم کرد بسته سفرهای سیاحتی و زیارتی مناسبی درنظر بگیریم.

وی ادامه داد: بسته حمایت درمانی نیز برای پوشش بهتر بازنشستگان در بحث بیمه تکمیلی خواهیم داشت که یک ماه آینده بحث‌های قراردادی آن به اتمام می‌رسد چراکه به تبع قیمت‌های دارویی حتما نیازمند هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم این در حالی است که در برخی خدمات مانند بهداشت دهان و دندان تاکنون هیچ خدمتی به بازنشستگان ارائه نشده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ایجاد توریسم‌درمانی برای بازنشستگان خبر داد و گفت: صندوق بازنشستگی هزینه درمانی بیش از ۳۰ هزار نفر از بیماران صعب‌العلاج بازنشسته را پوشش داده است.

تقی‌زاده از ایجاد تعاونی‌های چند منظوره برای فرزندان بازنشسته خبر داد و گفت: با تسهیلات وزارت رفاه برای‌ کارآفرینان بازنشسته و فرزندان آنها مقدماتی را فراهم شده است تا فرزندان آنها را در تخصص‌های مختلف به کار گرفته شوند.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد فدراسیون ورزش‌های کارمندی و بازنشستگی کشور گفت: فراکسیون بازنشستگی کشور را در مجلس ایجاد خواهیم کرد تا نیازهای معیشتی، درمانی و شغلی بازنشستگان مدنظر قرار گیرد و طی برگزاری اولین جلسه در هفته گذشته با نمایندگان مجلس مقدمات اجرای قانون خدمات کشوری فراهم شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد گسترش برنامه‌های فرهنگی گفت: در شهرهای بیش از ۵ هزار بازنشسته کشوری خانه‌های امید ساخته می‌شود ودر این زمینه از دفاتر کانون بازنشستگی کمک گرفته می‌شود.

تقی‌زاده از ایجاد بانک اطلاعاتی فرزندان بازنشسته خبر داد و گفت: حمایت از خانواده بازنشسته و دارایی آنها به عنوان حق‌الناس در صندوق رعایت می‌شود و با ایجاد یک بانک اطلاعاتی سعی می‌کنیم از فرزندان این افراد در بخش‌های مختلف به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه نگاه صندوق حزبی و جناحی نیست، گفت:‌ ساختار ضدفساد در بخش‌های اقتصادی و جلوگیری از رانت‌خواری‌ها را داشته‌ایم چراکه ما در ساختمان شیشه‌ای نشسته و باید مدیریت شیشه‌ای داشته باشیم و در بنگاه‌های اقتصادی هم این نگاه حاکم خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: ۱۱۰ شرکت مدیریتی وجود دارد و در ۸۰ شرکت سهامدار هستیم و برنامه تجلیل از افراد مقاومتی را خواهیم داشت.

تقی‌زاده بر حذف و کاهش هزینه‌ها  و سفرهای خارجی به عنوان برنامه‌های پیش روی صندوق تاکید کرد و گفت: از صداوسیما می‌خواهیم همانند برنامه ۹۰ ورزشی یک برنامه ۹۰ اجتماعی داشته باشند تا به موضوعات بازنشستگان پرداخته شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر