کد خبر: 46651
A

واردات باتری با ثبت سفارش یک آقازاده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات باتری یک‌شبه و با ثبت سفارش یک آقازاده به اولویت اول کالاهای وارداتی تبدیل شد.

واردات باتری با ثبت سفارش یک آقازاده

به گزارش دیده بان ایران؛ نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: مشکلات اقتصادی کشور صرفاً با تغییر نفرات در دولت حل نمی‌شود، بلکه اصل نگرش است و نگرش دولت باید اصلاح شود و این نگرش تولیدگرا باشد نه واردات‌گرا.

وی افزود: اقتصاددانان خبیث و کثیفی که اعتقاد به واردات دارند ضربه مهلکی به تولید و نخبه‌کشی در داخل می‌زنند و لذا هر کالای که امکان تولید در داخل وجود دارد باید در کشور تولید شود و واردکنندگان باید توان خود را بر واردات فناوری و تکنولوژی کالاها متمرکز کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: متأسفانه ارزها به واردات تکنولوژی اختصاص نیافت بلکه به واردات یکسری کالاهای غیرضرور تخصیص داده شد و اسامی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز 4200 تومانی برای  واردات کالا و صاحبان و مدیران این شرکت‌ها باید اعلام شود تا مردم بدانند که همسر، فرزند، داماد کدام وزیر و صاحبان کدام منصب‌ها و افراد وابسته به آنها و نمایندگان این ارزها را دریافت کرده‌اند و کالاهایی را با این ارزها وارد کردند که در داخل تولید می‌شوند.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: به عنوان مثال واردات باتری اولویت هشتم کالاهای وارداتی است اما به خاطر اینکه یک آقازاده ثبت سفارش باتری داده بود، واردات باتری یک شبه جزو اولویت اول کالاهای وارداتی شد و این در حالی است که ما در داخل دو برابر مصرف کشور باتری تولید می‌کنیم.

وی افزود: در بحث واردات خودرو توسط وزارت بهداشت نیز این اعتبار می‌توانست صرف تأمین زیرساخت‌ها برای تولید همین خودروها در داخل شود و وقتی امکان این کار وجود دارد و می‌توانیم خودروها را در داخل تولید کنیم چه نیازی به واردات آن است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به طرح برخی از نمایندگان برای استیضاح و عدم کفایت رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز زمان این کارها نیست؛ چراکه ما امروز با دشمنان قسم‌خورده این کشور یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود مواجه هستیم. امروز باید وحدت داشته باشیم و توجه به تولید کالای ایرانی اولین وظیفه ما بعد از نماز و روزه باید باشد.

قاضی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که در عرصه اقتصادی به عنوان مشاور در نهاد ریاست جمهوری فعال هستند باید تفکراتشان را تغییر دهند و تفکرات آنها باید تولیدگرا باشد نه واردات‌گرا و تا زمانی که این نگرش عوض نشود، هیچ تغییری حاصل نخواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر