کد خبر: 46691
A
هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس خبر داد،

کاهش صادرات نفت ایران در ماه‌های آینده

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به فشار رییس جمهور آمریکا به سایر کشورها برای نخریدن نفت ایران گفت: این فشارها منجر به کاهش صادرات نفت کشورمان در ماه‌های آینده خواهد شد.

کاهش صادرات نفت ایران در ماه‌های آینده

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ هدایت الله خادمی در گفت و گویی اقتصادآنلاین اظهار داشت: ما در زمینه نفت سابقه و تجربه تحریم شدن را داریم و این بار هم احتمالا سایر کشورها و شرکت ها نظر آمریکا را در مورد عدم خرید نفت از ایران می پذیرند و تحت تاثیر این کشور قرار می گیرند، زیرا حجم و میزان ارتباط اقتصادی این کشورها با آمریکا به اندازه ای زیاد است که حاضر نیستند آن مزیت را رها کند و به سمت ایران بیایند.

وی در ادامه افزود: بنابراین باید انتظار داشته باشیم به دنبال تحریمی که اتفاق خواهد افتاد، میزان صادرات نفت ایران کاهش بیابد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس عنوان کرد: البته در عین حال باید به این موضوع اشاره کنم که بعید است آن چیزی که ترامپ می گوید و می خواهد صادرات نفت ایران را به صورت کامل متوقف کند، محقق شود. البته نه از این جهت که سایر کشورها نتوانند کمبود نفت ایران در بازار را جبران کنند و قطعا می توانند این کار را انجام دهند بلکه از این جهت که ممانعت از صادرات نفت به معنای آن است که می خواهند ایران را نابود کنند و آن موقع معلوم نیست که چه اتفاقی بیفتد و شاید اتفاقاتی بیفتد که نتوانند آن را کنترل کنند و بنابراین دوباره از ایران بخواهند که برای تولید و صادرات نفت اقدام کند.

خادمی در ادامه خاطرنشان کرد: البته یک احتمال هم وجود دارد که تولیدکنندگان نفتی که می خواهند جایگزین ایران شوند این کار را نکنند و خیلی خیالشان راحت نباشد که می توانند این کار را بدون مشکل و دردسر انجام دهند. در واقع ما باید به کشورهای تولیدکننده نفت که می خواهند جایگزین ما شوند، پالس های خودمان را به صراحت بفرستیم که اگر می خواهند این کار را انجام دهند به این معنی است که می خواهند دشمنی کامل با کشور و مردم ما داشته باشند و بنابراین امکان دارد که هر اتفاقی بیفتد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه ایران باید از تمام پتانسیل های خود برای خفه کردن این موضوع در نطفه استفاده کند، گفت: در واقع ایران باید در تولید باید موضوع را حل کند و نه در صادرات و در واقع نباید به کشورهایی که می خواهند جایگزین ما شوند، این اجازه را بدهیم که در غیاب ما به فکر توسعه صادرات خود باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر