کد خبر: 46922
A

فعالیت مرکز توسعه روابط اقتصادی جوانان کشورهای اسلامی کلید خورد

مرکز توسعه روابط اقتصادی جوانان کشورهای اسلامی، به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز اولین جلسه هم‌اندیشی خود را با مدیران و نخبگان برگزار کرد.

فعالیت مرکز توسعه روابط اقتصادی جوانان کشورهای اسلامی کلید خورد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مرکز توسعه روابط اقتصادی جوانان کشورهای اسلامی، یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های خود را ارتباط موثر بر پایه توسعه اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری، صنایع و معادن، تجارت، گردشگری، نوآوری و فناوری با محوریت کشورهای اسلامی، قرار داده است.

مهدی کریمی، رئیس شورای سیاست‌گذاری دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی، که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، ضمن خوش‌آمدگویی و تشریح فعالیت مرکز به تعیین استراتژی‌های لازم پیرامون شکل‌گیری این مرکز پرداخت.

کریمی افزود: روند انجام کارها و ساختار این مرکز باید مستقل از دولت و به دور از هرگونه سیاسی‌کاری تعریف شود. تا خدمت‌رسانی به مخاطبانِ هدف، به ساده‌ترین شکل ممکن و به دور از بروکراسی‌های رایج انجام شود. کریمی در همین راستا، از طراحی وب‌سایت دوزبانه این مرکز در آینده نزدیک خبر داد.

به گفته وی، این مرکز هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نخواهد داشت و در هیچ تشکل غیر اقتصادی فعالیت نخواهد کرد.

پس از آن هریک از حاضرین به معرفی خود و بیان شرح حالی از تجربه‌هایشان پرداختند.

رضا امیدوار تجریشی، که مسئولیت تشکیل این مرکز را بر عهده داشت، تصریح کرد: این مرکز در تلاش است تا با شناسایی پتانسیل‌های نسل جوان کشورهای اسلامی، به تعامل دولت‌ها و بخش‌های خصوصی و فعال اقتصادی در کشورهای اسلامی بپردازد.

او در پایان از برگزاری همایشی بین‌المللی با میزبانی جمهوری اسلامی ایران از کشور‌های اسلامی، در سال میلادی جدید خبر داد.

انتخابات هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های اختصاصی این مرکز هم در ابتدای مردادماه سال جاری انجام و به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر