کد خبر: 46994
A

پروژه شکست انحصار تلگرام موفقت آمیز بود؟!

افراسیابی گفت: آخرین آمار بیانگر این است که بیشتر از ۱۷ میلیون نفر از کاربران تلگرام در ایران از تلگرام طلایی و هاتگرام که متعلق به شرکت دانش بنیان راهکار سرزمین هوشمند است استفاده میکنند.

پروژه شکست انحصار تلگرام موفقت آمیز بود؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد صادق افراسیابی، معاون فرهنگسازی و توسعه کسب و کارهای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در همین رابطه به پول نیوز گفت: هر چند بنده هم انتقاداتی نسبت به زمان و شیوه فیلتر تلگرام دارم اما تقریبا همه صاحب نظران قبول دارند که پروژه رفع انحصار تلگرام موفقیت آمیز بود و الان پیامرسانهای داخلی در کنار واتس اپ و اینستاگرام توسط بخش مهمی از جامعه به جای تلگرام مورد استفاده قرار میگیرد.

افراسیابی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از افرادی که هم اکنون از تلگرام استفاده می کنند از نسخه های ایرانی آن یعنی تلگرام طلایی و هاتگرام استفاده می کنند گفت: آخرین آمار بیانگر این است که بیشتر از ۱۷ میلیون نفر از کاربران تلگرام در ایران از تلگرام طلایی و هاتگرام که متعلق به شرکت دانش بنیان راهکار سرزمین هوشمند است استفاده میکنند.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در خصوص آمار استفاده از پیام رسان های داخلی گفت: لازم است آخرین آمار تعداد کاربران هر پیام رسان توسط مدیران پیام رسان های داخلی بیان شود اما طبق آماری که ما در اختیار داریم و بر اساس میزان نصب پیام رسان های داخلی در فروشگاه پلی و بازار است، پیام رسان سروش توسط ۶ میلیون نفر کاربر نصب شده است. در رتبه بعد ویسپی با ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نصب قرار دارد. پس از آن پیام رسان گپ با ۱ میلیون نصب پیشتاز است. پیام رسان ایتا نیز با ۱ میلیون نصب در رتبه سوم قرار دارد. در رتبه بعد پیام رسان بله با ۶۰۰ هزار نصب توسط کاربران ایرانی قرار دارد. پیام رسان های آی گپ و بیسفون پلاس هم به ترتیب با ۳۰۰ هزار نصب و ۱۰۰ هزار نصب در رتبه های بعدی قرار دارند.

افراسیابی ضمن اشاره به اینکه آمار میزان کاربران پیام رسان های داخلی بیشتر از تعداد کاربرانی است که پیام رسان های داخلی را از فروشگاه های پلی و بازار نصب کرده اند، خاطر نشان ساخت: بخشی از کاربران ایرانی، پیام رسان های داخلی را مستقیما از وب سایتهای پیام رسان های داخلی نصب کرده اند که به عنوان نمونه میتوان به آمار اعلام شده توسط پیامرسان سروش مبنی بر حضور ۱۲ میلیون کاربر ایرانی در این پیامرسان و پیامرسان گپ مبنی بر حضور ۲ میلیون و ۶۰۰ کاربر ایرانی اشاره کرد که به نظرم آمار درستی است.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخشی از کاربران ایرانی از چند پیام رسان استفاده میکنند گفت: به نظر میرسد بیشتر از 15 میلیون کاربر ایرانی از پیام رسان های داخلی استفاده میکنند که بخشی از آنها پیام رسان های داخلی را از طریق فروشگاه های پلی و بازار نصب کرده و مابقی مردم، پیام رسان های داخلی را مستقیما از طریق سایت پیام رسان ها نصب کرده اند. 

وی افزود: بیشتر از ۱۷ میلیون کاربر ایرانی همچنان از تلگرام طلایی و هاتگرام برای دسترسی به تلگرام استفاده میکنند. 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کاربران ایرانی از واتس اپ به جای تلگرام استفاده میکنند هم اکنون آمار مردمی که از فیلتر شکن برای دسترسی به تلگرام استفاده میکنند قطعا کمتر از ۹ میلیون نفر و به اعتقاد من حداکثر حدود ۵ میلیون نفر است که این امر بیانگر شکست انحصار تلگرام و کاهش استفاده از فیلتر شکن است.

دبیر کل دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی از تعیین ۱۰ استان کشور و یک کشور عضو اتحادیه اروپا به عنوان دبیرخانه های دائمی همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی در ایران و جهان خبر داد و گفت: متاسفانه برخی اوقات شاهد هستیم که حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی به عنوان موضوعی که هیچ ربطی به زندگی عموم مردم ندارد بیان میشود در حالیکه لازم است در نشست های تخصصی مربوط به سواد رسانه ای و اطلاعاتی مسائل اصلی مورد نیاز مردم بیان شود که یکی از این مسائل فرصتها و تهدیدهای ناشی از پیام رسان های داخلی و خارجی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر