کد خبر: 47414
A

سیف فهرست کامل دریافت‌کنندگان ارز را ارسال کرد

ولی‌اله سیف در پی انتشار مصاحبه دادستان کل مبنی‌بر لزوم ارائه هرچه سریع‌تر اطلاعات مربوط به گیرندگان ارز بانک مرکزی با نرخ رسمی گفت: این بانک کلیه اطلاعات را به موقع اطلاع‌رسانی کرده و همواره به‌دنبال شفاف‌سازی بوده، در این راستا فهرست کامل کلیه ارزهای تامین شده به دادستان کل ارسال شد.

سیف فهرست کامل دریافت‌کنندگان ارز را ارسال کرد

 

رئیس بانک مرکزی در پی فرصت ۴۸ ساعته دادستان کل بر اعلام کامل فهرست گیرندگان ارز دولتی ،از ارسال فهرست کامل کلیه ارزهای تامین شده به وی خبر داد.

به گزارش دیده بان ایران؛ ولی‌اله سیف در پی انتشار مصاحبه دادستان کل مبنی‌بر لزوم ارائه هرچه سریع‌تر اطلاعات مربوط به گیرندگان ارز بانک مرکزی با نرخ رسمی گفت: این بانک کلیه اطلاعات را به موقع اطلاع‌رسانی کرده و همواره به‌دنبال شفاف‌سازی بوده، در این راستا فهرست کامل کلیه ارزهای تامین شده به دادستان کل ارسال شد.

وی با تاکید بر اینکه این بانک در جریان اطلاع‌رسانی با هیچ محدودیت و فشاری روبه‌رو نبوده، ادامه داد: با شفافیت کامل، اطلاعات لازم را اطلاع‌رسانی کردی،مع الوصف بنا بر ملاقاتی که با دادستان کل داشتم، این فهرست برای وی نیز ارسال شد.

دادستان کل یکی از اعضای فعال و موثر شورای پول و اعتبار است و از اقدامات اصلاحی بانک مرکزی به‌صورت جدی حمایت می‌کنند. ضمن آنکه با توجه به حضور مستمر وی در جلسات و مباحث مطروحه در شورا و نیز گزارش‌های تفصیلی که در اختیار قرار می‌گیرد، در جریان تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها قرار دارند. خوشبختانه بانک مرکزی همانند همیشه، در این مورد نیز با شفافیت و دقت نظر عمل کرده است.

این مقام مسئول درخصوص صدور قرار سنگین‌ترین وثیقه تاریخ ایران برای متهم نخست پرونده ثامن‌الحجج گفت: بانک مرکزی در دوره جاری با شناخت دقیق از بازار پولی و بانکی و مخاطرات موجود در آن، با جدیت تمام سامان‌دهی بازار غیرمتشکل پولی و مبارزه با فساد را در اولویت اول امور قرار داد و از همان روز نخست، اهتمام همکاران پرتلاش در این بانک، حل قطعی معضل پیچیده و دامنه‌دار موسسات غیرمجاز بود.

سیف که ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی را نقطه عطفی در تاریخ بانک و بانکداری می‌داند، افزود:‌ امروز ریشه‌های این فساد در حال خشکیدن است. گرچه در جریان ساماندهی‌غیرمجازها متحمل آسیب‌های جدی نیز شدیم، ولی این‌ جراحی بزرگ و پرهزینه با تاکیدات مقام معظم رهبری و با حمایت رئیس‌جمهور و مساعدت قوه‌قضائیه، نهادهای امنیتی و انتظامی صورت گرفت که این همراهی‌ها شایسته قدردانی است چون اگر این عمل به سال‌های بعد موکول می‌شد، تبعات و اثرات جانبی منفی آن به مراتب بیشتر بود. البته در آخرین مرحله، تصمیم‌گیری‌های بجا و بهنگام نمایندگان سه قوه و تاییدات سران قوا بسیار موثر و راهگشا بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر