کد خبر: 47415
A

نماینده مجلس: خاموشی های برق تا یک ماه آینده ادامه دارد/ 5 هزار مگاوات نسبت به سال گذشته تولید برق کاهش یافته است

عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون خاموشی های اخیر برق ارائه کرد.

نماینده مجلس: خاموشی های برق تا یک ماه آینده ادامه دارد/ 5 هزار مگاوات نسبت به سال گذشته تولید برق کاهش یافته است

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن بهرام نیا با اشاره به قطعی‌های اخیر برق در کشور، گفت: هر جا که صادقانه با مردم صحبت شده و در جریان ریز مسائل قرار گرفته‌اند با دولت همراهی خوبی داشتند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه دولت باید هر ساله 5 هزار مگاوات برق تولید کند، افزود: در سال اول باید حداقل 5 هزار مگاوات برق وارد چرخه می‌شد که متأسفانه نه تنها در این زمینه آنچنان که باید کاری صورت نگرفته بلکه دچار کمبود برق موجود شده‌ایم.

نیروگاه‌های برقابی حدود 25 درصد برق کشور را تأمین می‌کند

وی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های برقابی حدود 25 درصد برق کشور را تأمین می‌کند، ادامه داد: حدود 75 درصد برق کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی، خورشیدی و بادی تأمین می‌شود و حدود 5 هزار مگاوات نسبت به سال گذشته تولید برق کاهش یافته است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تنها 25 درصد برق تولیدی مربوط به  نیروگاه های برقابی است و مابقی مربوط به این حوزه نیست که ما را با مشکل مواجه کند.

خاموشی‌های برق باید به صورت مکتوب به مردم اطلاع‌رسانی شود

وی با بیان اینکه ماه جاری نسبت به ماه گذشته تولیدات برق کاهش و میزان مصرف آن افزایش یافته است، افزود: در ماه‌های گرم به صورت طبیعی مصرف برق افزایش می‌یابد که دولت در این راستا اعلام کرد که مشترکان پرمصرف برق که عمده آنها نهادهای دولتی هستند را مدیریت می‌کند که یکی از این اقدامات برنامه‌ریزی برای کاهش و تغییر ساعات کاری ادارات بود.

بهرام‌نیا با تأکید بر اینکه خاموشی‌های برق باید به صورت مکتوب به مردم اطلاع‌رسانی شود، ادامه داد: مردم، دستگاه‌های تولیدی و خدماتی باید از ساعات خاموشی برق اطلاع داشته باشند تا متناسب با آن برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

خاموشی‌ها از 2 ساعت به 4 ساعت افزایش یافته است

وی اظهار داشت: در برخی استان‌ها خاموشی‌ها از 2 ساعت به 4 ساعت افزایش یافته است و دو بار غیرمتوالی برق مشترکان قطع می‌شود که این موضوع مردم را دچار مشکل کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برخی مردم گلایه دارند که برق در برخی نقاط قطع شده و در برخی نقاط قطع نمی‌شود، افزود: وزارت نیرو باید درباره قطعی‌های برق در سراسر کشور به مردم اطلاع‌رسانی دقیق داشته باشد.

بررسی خاموشی های برق در کمیسیون انرژی

بهرام‌نیا با تأکید بر اینکه باید خاموشی‌های برق از قبل پیش‌بینی می‌شد، ادامه داد: باید طرح و برنامه‌ای برای پر کردن خلاء‌های صورت گرفته تهیه و اجرا می‌شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا یک ماه آینده موضوع خاموشی‌های برق ادامه دارد، لذا وزارت نیرو باید به صورت مدون و مکتوب خاموشی‌ها را به اطلاع مردم برساند و کمیسیون انرژی بررسی خاموشی‌های اخیر را در دستور کار خود قرار می‌دهد./خانه ملت

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر