کد خبر: 47615
A

آخرین گمانه زنی ها از تغییرات کابینه دولت دوازدهم/ وزرای اقتصادی می روند؟

به دنبال عملکرد ضعیف وزرای اقتصادی دولت در یک سال گذشته که به بحران اقتصادی و معیشتی کشور منجر شد؛ رئیس جمهور تصمیم گرفت تغییراتی در کابینه ایجاد کند. گمانه زنی ها در خصوص تغییرات زمانی شدت پیدا کرد که وزاری کار، رفاه و تامین اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی با بسیج نیروها تمام تلاش خود را کردند تا در جهت خلاف نظر رئیس جمهور؛ لایحه تفکیک وزارتخانه ها در مجلس رای نیاورد. به دنبال وقوع بحران ارزی در ماه های اخیر مسئله فساد در وزارتخانه های اقتصادی در محافل خبری منتشر شد . امروز سخنگوی دستگاه قضا با اعلام خبر بازداشت معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و احضار مدیرعامل شستا گمانه زنی درباره فساد در دو وزارتخانه مهم اقتصادی کشور را تایید کرد.

آخرین گمانه زنی ها از تغییرات کابینه دولت دوازدهم/ وزرای اقتصادی می روند؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به دنبال عملکرد ضعیف وزرای اقتصادی دولت در یک سال گذشته که به بحران اقتصادی و معیشتی کشور منجر شد؛ رئیس جمهور تصمیم گرفته است تغییراتی در کابینه ایجاد کند.

گمانه زنی ها در خصوص تغییرات زمانی شدت پیدا کرد که  وزرای کار، رفاه و تامین اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی با بسیج نیروها تمام تلاش خود را کردند تا  در جهت خلاف نظر رئیس جمهور؛ لایحه تفکیک وزارتخانه ها در مجلس رای نیاورد.

به دنبال وقوع بحران ارزی در ماه های اخیر مسئله فساد در وزارتخانه های اقتصادی در محافل خبری مطرح شد . امروز حجت السلام و المسلمین محسنی اژه ایی سخنگوی دستگاه قضا با اعلام خبر بازداشت معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و احضار مدیرعامل شستا گمانه زنی درباره فساد در دو وزارتخانه مهم اقتصادی کشور را تایید کرد.

در میان نام وزرایی که شنیده می شود تغییر یا جابه جا می شوند؛ می توان به نام وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی، وزیر علوم  و وزیر دادگستری اشاره کرد (اینجا

 دیده بان ایران در گزارشی به گمانه زنی ها در خصوص تغییرات عمده در کابینه روحانی پرداخته است:

 

بانک مرکزی:عبدالناصر همتی، 

سازمان برنامه: علی طیب نیا (هنوز نپذیرفته است) نوبخت از سازمان برنامه می رود 

 

وزارت اقتصاد: عبدالناصر همتی، شاپور محمدی، نوبخت، کرباسیان

 

وزارت صنعت: علی اشرف افخمی

 

وزارت رفاه و تامین اجتماعی: نوبخت، تاجگردون، تقوی نژاد

 

وزارت کار و تعاون: ربیعی

 

وزارت مسکن: مونسان

 

وزارت علوم: نوبخت در صورتی که به وزارت رفاه نرود به وزارت علوم خواهد رفت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر