کد خبر: 47659
A

بازار سوم ارزی در راه است؟!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید به دلیل نقص های سامانه نیما و بازار ثانویه بازار سوم ارزی در حال شکل گیری است.

بازار سوم ارزی در راه است؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا تابش با اشاره به تعیین تکلیف برای ارز مسافرتی و ارائه آن در بازار ثانویه، اظهار داشت:درنشست شورای پول و اعتبار زمانی که موضوع ارائه ارز مسافرتی در بازار ثانویه مطرح شد تاکید کردیم که باید نواقص سامانه نیما رفع شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: هشدار داده ایم که بازار ثانویه ارز باید به نحوی استقرار پیدا کند که مبتنی بر تامین خواست ها و نیازهای فعالان اقتصادی و مردم باشد به همین  دلیل هشدار داده ام اگر سامانه نیما کارکرد خوبی نداشته باشد شاهد ایجاد بازارسوم ارزی خواهیم بود، کما اینکه متاسفانه شاهد شکل گیری این بازار هستیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به میزان ارز موجود در کشور، بیان داشت: با وجود اینکه میلیون ها دلار، ارز توسط فعالان اقتصادی  و دولت عرضه شده؛ اما از آنجایی که در ساماندهی بازار ثانویه ارز همه نیازها دیده نشده، با دقت نظر این سامانه نیما ایجاد نشده و فعالان اقتصادی و دست اندرکاران امر در راه اندازی سامانه نقشی نداشتند در حال حاضر بازار سوم ارزی در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه شکل گیری بازار سوم ارزی به عملکرد مسئولان بر می گردد، گفت: در آخرین جلسه شورای پول و اعتبار نسبت به ایجاد بازار سوم ارزی هشدار داده ام.

تابش در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه قرار بود ارز دولتی به کالاهای اساسی و دارو اختصاص پیدا کند، گفت: از سوی دیگر مقرر شده بود که نیازهای ارزی فعالان اقتصادی و مردم به سایر ارزها در بازار ثانویه دیده شود؛ اما تاکید کردیم که اگر بازار ثانویه جامعیت لازم را نداشته باشد بازار سوم ارزی شکل می گیرد.

این نماینده مجلس، تاکید کرد: هنوز برای ارائه ارز مسافرتی در بازار ثانویه تصمیم گیری نشده است و قرار شد ظرف این دو روز تکلیف موضوع روشن شود تا بازار ثانویه ارز مسافرتی تامین شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، تاکید کرد: اگر جهت گذاری و ریل گذاری در بازار ثانویه درست نباشد بازار سومی شکل می گیرد که متاسفانه شواهدی مبنی بر شکل گیری بازار سوم وجود دارد، به هر حال این موضوع در جلسه آتی شورای پول و اعتبار بررسی می شود./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر