کد خبر: 47676
A

رئیس انجمن کامیون‌داران: وزارت صمت به تعهدات خود عمل نکرد

رئیس انجمن کامیون‌داران با بیان اینکه وزارت صمت به تعهدات خود درباره توزیع لاستیک و قطعات ماشین‌های سنگین با نرخ دولتی عمل نکرد، گفت: نگران افزایش قیمت‌ها در بازار هستیم.

رئیس انجمن کامیون‌داران: وزارت صمت به تعهدات خود عمل نکرد

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد کریمی با بیان اینکه با همکاری وزارت راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بخشی از مشکلات کامیون‌داران و فعالان این عرصه که مرتبط با این بخش از دستگاه دولتی بود حل شده است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است و عمده نارضایتی‌ها به عملکرد وزارت صمت برمی‌گردد.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری وزارت کار، مشکل بیمه کامیونداران، رانندگان و همکارانشان مرتفع شده است و دغدغه‌ای برای پرداخت حق بیمه ندارند.

رئیس انجمن کامیون‌داران با بیان اینکه سازمان راهداری پیگیر توزیع لاستیک با ارز دولتی به رانندگان بوده است اما وزارت صمت به این تعهد خود به درستی عمل نمی‌کند و چرخه توزیع لاستیک با ارز دولتی ناقص مانده است.

کریمی تاکید کرد: وزارت صمت فهرستی از توزیع لاستیک با ارز دولتی ارائه کرده است که می‌توان گفت 95 درصد این لاستیک‌های توزیع شده برای ناوگان سواری هستند و توزیع لاستیک با ارز دولتی برای ماشین‌های لاستیک بسیار محدود بوده است. مشخصات لاستیک ماشین سنگین معلوم است و همه می‌دانند که نیاز ما لاستیک برای ماشین‌های سنگین است اما عمده لاستیک‌هایی که ارائه شده برای ماشین‌های سواری بوده است.

رئیس انجمن کامیون‌داران با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه نظارتی از مرحله تولید لاستیک تا مصرف و واردات لاستیک تا مصرف و توزیع آن در بازار از سوی وزارت صمت وجود ندارد، ادامه داد: تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی بار و کالا مشخص است و همه می‌دانند در بازار به چه تعداد لاستیک نیاز داریم اما همچنان توزیع محدودی دارند.

کریمی با بیان اینکه این اقدامات به ایجاد بازار سیاه فروش لاستیک دامن زده است، گفت: نمی‌خواهیم بگوییم وزارت صمت مسئول احتکار لاستیک در بازار است اما عرضه ناقص لاستیک از سوی وزارت صنعت باعث گرانی لاستیک شده است.

وی تاکید کرد: مشخص نیست وزارت صنعت، معدن، تجارت چه تعداد لاستیک و بین چه کسانی در بازار توزیع کرده است و عملکرد این دستگاه در انجام تعهداتش شفاف نیست.

وی ادامه داد: وزارت صمت تنها در چهار پایانه عمده و بزرگ کشور نسبت به توزیع لاستیک اقدام کرده است که قرار ما این نبود و قرار بود هر راننده‌ای به صورت مستقیم دسترسی به خرید لاستیک با ارز دولتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه لاستیک مصرفی در حوزه حمل و نقل عمومی بار و مسافر در سال پنج میلیون حلقه است که دو میلیون آن به ماشین‌‌های سنگین اختصاص دارد، گفت: اعداد و ارقام و نیازها در بازار مشخص است اما نمی‌دانیم چرا وزارت صمت با وجود تولیدات داخلی و واردات لاستیک عرضه محدود دارد.

کریمی درباره افزایش قیمت لاستیک ماشین‌های سنگین در بازار گفت: پیش از عید قیمت لاستیک یک میلیون و 770 هزار تومان بود که می‌گفتند به دلیل نبود تقاضا این قیمت، قیمت واقعی نیست و نرخ واقعی لاستیک دو میلیون و 500 هزار تومان است که به دلیل نبود تقاضا در بازار کاهش قیمت پیدا کرده است اما در حال حاضر با توجه به اینکه وزارت صمت به تعهدات خود درباره توزیع لاستیک و قطعات پایبند نبوده احتمال افزایش قیمت لاستیک در بازار وجود دارد و نگران افزایش قیمت‌ها هستیم./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر