کد خبر: 47719
A

تفحص از سامانه "نیما" به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس از ارجاع تحقیق و تفحص از سامانه نیما به کمیسیون اقتصادی پارلمان خبر داد.

تفحص از سامانه "نیما" به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد

به گزارش دیده بان ایران؛ اکبررنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس  از تقدیم طرح تحقیق و تفحص از وزارت اقتصاد درباره سامانه نیما از سوی نمایندگان به این هیئت‌ خبر داد و گفت: روز گذشته این طرح با حدود 10 امضا به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم شد.

 

وی تصریح کرد: بلافاصله این تحقیق و تفحص به کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی، ارجاع داده شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس درباره محورهای این تحقیق و تفحص افزود: این طرح درباره کم و کیف مدیریت منابع ارزی و تخصیص‌های داده شده، همچنین مصارفی که برای آنها انجام گرفته و میزان ارز حاصل از صادرات غیرنفتی و سهم سامانه نیما در اینها، چگونگی تبادلات ارزی و میزان آنها و افرادی که تبادلات از طریق آنها صورت گرفته، است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه در این طرح تحقیق و تفحص قرار است ساز و کار تخصیص ارز به و احدهای مورد نیاز، مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: طراحان این طرح خواستار شفاف‌سازی درباره میزان ارز تخصیص داده شده  به واردات شده‌اند.

رنجبرزاده تصریح کرد: چگونگی ساز و کار نظارت بر  عملکرد واحدهایی که این پول‌ها را دریافت کرده‌اند و اینکه به چه میزان این‌ها در مسیر واقعی و درست خود هزینه شده است،‌ از جمله محورهای دیگر طرحی است که متقاضیان این طرح مد نظر دارند./تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر