کد خبر: 47843
A

نماینده مجلس: اجرای طرح ریجستری باعث گران تر شدن تلفن همراه شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اگر ریجستری به‌صورت کامل اجرا شده باشد این امکان وجود دارد تا گوشی‌های تلفن‌همراه وارداتی پیگیری شوند اما با توجه به سیاست‌های اعمالی انگیزه احتکار ایجاد شده است.

نماینده مجلس: اجرای طرح ریجستری باعث گران تر شدن تلفن همراه شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدحمیده زرآبادی در خصوص وضعیت بازار موبایل و اجرای طرح ریجستری، اظهار داشت: طرح ریجستری از ابتدای اجرا مشکلاتی داشت که هیچگاه این مشکلات شفاف و برطرف نشد آماری نیز ارائه شد که عوامل مختلف موثر در آن درنظر گرفته نشده بودند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت تلفن‌های همراه وارداتی با محاسبه ارز روز بیشتر از قیمت آن محصول در بازارهای خارجی است، گفت: با اجرای طرح ریجستری قیمت‌ تلفن‌های همراه بر مصرف کنندگان تحمیل و حدود 200 تا 300هزار تومان بیشتر از مشتریان دریافت می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ زمانی به اختلاف قیمت تلفن‌های همراه پاسخی داده نشد و شفاف سازی نیز صورت نگرفت، ادامه داد: ایرادات و نواقصی هم  در ثبت نام‌ها وجود داشته برطرف نشده است، در سال جاری با افزایش قیمت گوشی‌های تلفن همراه ارز‌هایی به واردات تخصیص داده شد و وزیر نیز با انجام شفاف سازی به مسئله ورود کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در هفته‌های اخیر مجددا قیمت گوشی‌های تلفن افزایش پیدا کرده و در بازار دچار کمبود شده است، عنوان کرد:  برخی مواقع در گزارش‌ها تنها یک بُعد ماجرا را مطرح می‌کنند و تمامی ابعاد مطرح نمی‌شود، نحوه شفاف‌سازی باید کامل شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به نوسانات ارزی  و  اینکه گوشی تلفن‌‎همراه نیز می‌تواند سرمایه محسوب شود احتکاری در این بخش شکل گرفته باشد، اضافه کرد: اگر ریجستری به‌صورت کامل اجرا شده باشد این امکان وجود دارد تا گوشی‌های تلفن‌همراه وارداتی پیگیری شوند؛ اما با توجه به سیاست‌های اعمالی انگیزه احتکار ایجاد شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ریجستری و تخصیص ارز کاملا شفاف شده باشد و همچنین پیگیری‌های لازم صورت بگیرد تا گوشی‌های وارداتی به بازار عرضه شوند بستر احتکار جمع می‌شود./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر