کد خبر: 48403
A
احمد انارکی محمدی در گفت و گو با دیده بان ایران؛

لازم است وزارت اقتصاد به صورت زیربنایی مشکلات اقتصادی را بر طرف نماید / تمام مشکلات اخیر اقتصادی کشور ناشی از این وزارت خانه نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم درباره عملکرد وزارت اقتصاد بیان کرد: وزارت اقتصاد کشور نیز با توجه به تحریم های بازگشته از سوی آمریکا، لازم است به صورت زیربنائی اقدام به برطرف کردن چالش های اقتصادی نماید. با این حال می توان گفت وزارت اقتصاد به ویژه در دولت دوازدهم نواقصی هم داشته است اما در کل باید گفت عملکردی نسبتاً قابل قبول داشته است. گفتنی است تمام مشکلات اخیر اقتصادی کشور ناشی از این وزارت خانه نیست و عوامل دیگری نیز در این شرایط دخیل هستند.

لازم است وزارت اقتصاد به صورت زیربنایی مشکلات اقتصادی را بر طرف نماید  / تمام مشکلات اخیر اقتصادی کشور ناشی از این وزارت خانه نیست

دیده بان ایران: باتوجه به اخباری که درباره ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت طی چندماه گذشته منتشر شده است و همچنین لیست استیضاح وزرای اقتصادی کابینه دوازدهم احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، عقیده دارد که اقتصاد زیربنائی ما که امروزه دچار مشکل است، بستگی به مشکلات اقتصادی پیشین جامعه نیز دارد.

 

وی به خبرنگار دیده بان ایران گفت: اقتصاد ایران پس از برجام روند رشد و توسعه خود را طی کرد. اگرچه در آن زمان نیز، بسیاری از مسائل اقتصادی نظیر مبادلات بانکی نیز با چالش هایی مواجه بود اما به طور کلی اقتصاد ایران با وجود برجام، رشد نسبی خود را طی می کرد.

 

انارکی همچنین ادامه داد: وزارت اقتصاد کشور نیز با توجه به تحریم های بازگشته از سوی آمریکا، لازم است به صورت زیربنائی اقدام به برطرف کردن چالش های اقتصادی نماید. با این حال می توان گفت وزارت اقتصاد به ویژه در دولت دوازدهم نواقصی هم داشته است اما در کل باید گفت عملکردی نسبتاً قابل قبول داشته است. گفتنی است تمام مشکلات اخیر اقتصادی کشور ناشی از این وزارت خانه نیست و عوامل دیگری نیز در این شرایط دخیل هستند.

 

 

نماینده مردم رفسنجان و انار درباره شرایط نامناسب اقتصادی امروز بیان کرد: بخشی از اقتصاد کشور که درحال حاضر لجام گسیخته شده است مرتبط با حوزه دولت و یا مجلس نیست و به سیاست گزاری های خارج از کشور مرتبط می شود. باید این مسئله را پذیرفت که وزیر اقتصاد تنها مقصر این امر نیست.

 

عضو فراکسیون امید مجلس دهم درباره استیضاح وزیر کار اظهار کرد: با توجه به گستردگی وزارت کار، انتظارات از آقای ربیعی بسیار بالاست. البته باید بپذیریم که تحریم ها ومشکلات زیادی را برای کشور ما به همراه دارد و خط تولید کشور را در واقع با مشکلات زیادی مواجه می کند که همین خط تولید، ارتباط زیادی با اشتغال و راکد شدن آن دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر