کد خبر: 48438
A

رییس بانک مرکزی در جلسه با فراکسیون امید: بازار ارز و سکه را به ثبات می‌رسانیم

رئیس کل بانک مرکزی با ابراز امیدواری نسبت به حمایت مسئولان و مردم برای تثبیت بازار ارز و سکه اصلاح سیستم بانکی را مهمترین رسالت خود در بانک مرکزی دانست.

رییس بانک مرکزی در جلسه با فراکسیون امید: بازار ارز و سکه را به ثبات می‌رسانیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور همتی رئیس کل بانک مرکزی در نشست مجمع عمومی فراکسیون امید گفت: آقای همتی در این جلسه اجرای بسته ارزی جدید بانک مرکزی همزمان با آغاز تحریم‌های آمریکا را نشان دهنده عزم جدی مسئولان و مردم در مقابله با این حربه‌های شکست خورده دانست و گفت که اصلاح سیستم بانکی را مهمترین رسالتی می‌داند که انجام آن را بر خود فرض می‌داند.

وی اضافه کرد: آقای همتی همچنین گفت بازار ارز و سکه را با حمایت مسئولان و کمک مردم به ثبات خواهیم رساند. ایشان همچنین تاکید کرد که مهار رشد نقدینگی باید به جد مورد اهتمام قرار گیرد.

تابش ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی تقویت ذخایر کشور و پول ملی را به منزله ناموس بانک مرکزی عنوان کرد و در ادامه گفت، من چند دهه تجربه مدیریتی و داشته‌های علمی‌ام را در این برهه حساس آورده‌ام تا به مردم کشورم کمک کنم و قطعا در بانک مرکزی تصمیم مغایر با مصالح کشور و دیدگاههای علمی و تجربی خود را اتخاذ نمی‌کنم.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین اضافه کرد: در این جلسه ۱۵ نفر از نمایندگان به تشریح نقدها و دیدگاههای خود در خصوص سیستم بانکی و بانک مرکزی پرداختند و پیشنهادات و انتقادات خود را نسبت به سامان دهی بانکها، مهار نقدینگی، حفظ ارزش پول ملی، تثبیت بازار ارز و سکه، افشای فسادهای بانکی و معرفی افراد خاطی و بدهکاران بانکی به مراجع قضایی و افکار عمومی مطرح کردند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر