کد خبر: 49072
A

چرا از عوارض و حقوق دولتی و ایجاد اشتغال مارلبرو استفاده نکنیم؟

یک کارشناس صنعت دخانیات گفت: متاسفانه با واگذاری غیر کارشناسی شرکت دخانیات ایران به بخش خصوصی که البته بابت رد دیون انجام شد هیچ حق و حقوقی برای بخش تولیدی و کارگرانی که سالهای سال در آنجا مشغول به کار بودند قائل نشدند و این شرکت سود ده را به شرکتی زیان‌ده و با مشکلات کارگری تبدیل کردند که در غیاب جولانگاه برندی بی آی تی و جی تی ای شده است. وی اقدام وزیر کار و هم چنین وزیر صنعت در مشروط کردن اعطای مجوز واردات سیگار مارلبورو به همکاری و استفاده از ظرفیت شرکت دخانیات را ستود و گفت: با تولید در شرکت دخانیات و نصب دستگاه‌های جدید و استفاده از ظرفیت خالی این شرکت ضمن مبارزه با قاچاق. امنیت تولید و شغلی کارگران تصمین می‌شود.

چرا از عوارض و حقوق دولتی و ایجاد اشتغال مارلبرو استفاده نکنیم؟
 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ صنعت دخانیات ایران در سال های اخیر با یک پدیده مهم روبرو شده است" قاچاقچیان سیگار" نهادی قدرتمند که با استفاده از ابزارها و اعمال نفوذ ها مانع از شکل گیری تولید داخلی شده است. به دنبال همین اعمال نفوذ هاست که تولید داخلی و سرمایه گذاری شکل نگرفته است. عواملی که باید آنها را در واگذاری غیر کارشناسی شرکت دخانیات و تعطیلی کارخانجات و اکنون اعمال نفوذ برای جلوگیری از سرمایه گذاری جستجو کرد.
 
شرکت دخانیات ایران فعال  یک کارشناس صنعت دخانیات با بیان رخدادهایی که سبب شده است در سال های قبل تولید دخانیات در کشور با مشکل روبرو شود  گفت: متاسفانه با واگذاری غیر کارشناسی شرکت دخانیات ایران به بخش خصوصی که البته بابت رد دیون انجام شد هیچ حق و حقوقی برای بخش تولیدی و کارگرانی که سالهای سال در آنجا مشغول به کار بودند قائل نشدند و این شرکت سود ده را به شرکتی زیان‌ده و با مشکلات کارگری تبدیل کردند که در غیاب جولانگاه برندی بی آی تی و جی تی ای شده است. وی اقدام وزیر کار و هم چنین وزیر صنعت در مشروط کردن اعطای مجوز واردات سیگار مارلبورو به همکاری و استفاده از ظرفیت شرکت دخانیات را ستود و گفت: با تولید در شرکت دخانیات و نصب دستگاه‌های جدید و استفاده از ظرفیت خالی این شرکت ضمن مبارزه با قاچاق. امنیت تولید و شغلی کارگران تصمین می‌شود.
 

به گزارش دیده بان ایران ؛ خبری در یکی از خبرگزاری کشور منتشر شده دال بر اینکه قرار است امتیاز واردات و تولید سیگار مارلبرو به شرکتی واگذار شود و باز هم در حواشی خبر مدیری که تلاش می کند تا با یک اقدام مدیریتی ضمن ایجاد شرایط مبارزه با قاچاق آن، درآمد دولتی را از این سیگار حفظ و به امنیت اشتغال کار کنان دخانیات که پس از واگذاری غیر کارشناسی در دولت ۱۰ دچار مشکلات عدیده ای شده اند کمک کند

هدف نگارنده حمایت و یا تشویق در راستای مصرف و یا تولید دخانیات نیست اما بهتر به این نکته فکر کنیم چرا اینقدر مخالف بر ای صدور مجوز وجود دارد؟ قاچاقچیان از این بر ند معروف چقدر سود می برند که هرگاه زمزمه های مجوز شنیده می‌شود فورا دولت، وزارت صمت و شخصی که به عنوان متولی در صدد صدور آن است با هزاران اتهام مواجه می‌شود؟

یک کارشناس صنعت دخانیات دراین باره گفت : چرا تولید برندی که بیشترین آمار سیگار قاچاق را داراست، باید مورد تأیید قرار نگیرد، قدام وزیر صنعت در خصوص اعطای مجوز قابل تقدیر است

وی در گفتگو اعلام کرد:متاسفانه با واگذاری غیر کارشناسی شرکت دخانیات ایران به بخش خصوصی که البته بابت رد دیون انجام شد هیچ حق و حقوقی برای بخش تولیدی و کارگرانی که سالهای سال در آنجا مشغول به کار بودند قائل نشدند و این شرکت سود ده را به شرکتی زیان‌ده و با مشکلات کارگری تبدیل کردند که در غیاب جولانگاه برندی بی آی تی و جی تی ای شده است.

وی اقدام وزیر کار و هم چنین وزیر صنعت در مشروط کردن اعطای مجوز واردات سیگار مارلبورو به همکاری و استفاده از ظرفیت شرکت دخانیات را ستود و گفت: با تولید در شرکت دخانیات و نصب دستگاه‌های جدید و استفاده از ظرفیت خالی این شرکت ضمن مبارزه با قاچاق. امنیت تولید و شغلی کارگران تصمین می‌شود.

وی همچینن با تاکید بر تایید وزارت اطلاعاتو وزارت خارجه طبق استعلام وزارت صمت در سال گذشته مبنی بر صهیونیستی نبودن این برند اضافه کرد. : رئیس مرکز کنترل و نظارت بر دخانیات کشور سال گذشته در مصاحبه این شائبه را ردو اعلام کردند که کمیته پیگیری رای به عدم صهیونیستی بودن این برند داده است بنابراین صدور مجوز مشکلی ندارد

وی در پاسخ به ادعای خروج ارز در خصوص تولید این برند در داخل کشور گفت:قرار است تا دستگاه‌های تولید بداخل منتقل و از توتون های داخلی نیز برای تولید استفاده شود و از سوی دیگر شرکت وارد کننده تقبل کرده است تا هزینه های قاچاق سیگار مارلبرو را به دولت بپردازد. صمن آنکه از کارگران زحمتکش خطوط تولید دخانیات استفاده و حتی اشتغالی ۱۵۰۰ نفره نیز نیاز هست.

این کارشناس تاکید کرد:عدم تولید این محصول در داخل فقط ابدر آسیاب قاچاقچیان برند مارلبرو است که سالهاست از طریق قاچاق و تضعیع حقوق دولت میلیارد ها به جیب زده اند.

قاچاقی که صنعت دخانیات را با کارگران بی شمارش به جد تهدید می کند

با توجه به این دیدگاه کارشناس صنعت دخانیات باید این مورد تاکید قرار گیرد اگر مدیریت چنان جسارت دارد که مجوزی را صادر کند تا برای حفظ حقوق دولت با قاچاق مبارزه نماید بر او درود بفرستیم و حمایتش کنیم.

باید باور کنیم دیگر زمان اتهام زدن به مدیران گذشته و باید در این خصوص فکر چاره کنیم که این مجوز علاوه بر تامین امنیت شغلی کارکنان دخانیات. زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر را فراهم خواهد آورد و دستگاه‌های تولید سیگار شرکت دخانیات به روز می‌شوند و مهمتر قاچاق مهار خواهد شد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر