کد خبر: 49248
A

'گلمرادی : افتتاح فاز دوم ’ستاره خلیج‌فارس‘ نشانه اقتدار کشور است

علی گلمرادی نماینده ماهشهر در مجلس دهم در خصوص افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، گفت: اکنون بحث تحریم ایران توسط آمریکا داغ است و ترامپ پس از خروج از برجام تصمیم دارد که فشار اقتصادی جدیدی را بر کشورمان تحمیل کند.

'گلمرادی : افتتاح فاز دوم ’ستاره خلیج‌فارس‘ نشانه اقتدار کشور است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  گلمرادی نماینده ماهشهر در مجلس دهم در خصوص افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، گفت: اکنون بحث تحریم ایران توسط آمریکا داغ است و ترامپ پس از خروج از برجام تصمیم دارد که فشار اقتصادی جدیدی را بر کشورمان تحمیل کند.

وی افزود: تحریم علیرغم اینکه کار را در برخی حوزه‌ها برای ما سخت می‌کند یک بُعد روانی هم دارد که گاهی آن بخش موضوع، تأثیرمنفی‌تری را در جامعه حاصل می‌کند، زیرا آمریکایی‌ها از طریق رسانه‌های خود به مردم ایراناین‌طور القاء می‌کنند که زندگی اقتصادی و معیشتی شما در بدترین شرایط قرار خواهد گرفت.

گلمرادی گفت: حال با وضعیت احتمالی که در آینده برای ما رقم خواهد خورد که البته بخشی از این سناریو توسط آمریکایی‌ها کلید زده‌شده، ما نیازمند تحقق هرچه بیشتر شعار اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی در حوزه‌های مختلف هستیم. اکنون افتتاح پروژه‌هایی مثل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و غیره کشور را از بسیاری از واردات بی‌نیازمی‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که وابستگی ما به دیگر کشورها کمتر و اقتدارمان بیشتر شود.

وی در ادامه افزود: اگر چنین پروژه‌هاییبا سرعت به اجرا و بهره‌برداری برسد، مردم به آینده کشور بیش‌ازپیش امیدوار می‌شوند و آنگاه بُعد روانی و منفی تحریم‌هابی‌اثرمی‌شود و مردم‌باورمی‌کنند که می‌شود در چنین شرایطی هم به زندگی عادی خود ادامه دهند.

گلمرادی در پایان درباره نقش برجام در افتتاح این پروژه، گفت:به‌هیچ‌وجهنمی‌توان از تأثیرات مثبت برجام در بخشی از امور اقتصادی و صنعتی کشور چشم‌پوشی کرد و باید قبول کنیم که نه‌تنها در این پروژه بلکه در قسمت‌های دیگر هم برجام نقش پررنگی را ایفا کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر