کد خبر: 49268
A

قیمت شیشه ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شد

رئیس اتحادیه شیشه و آینه معتقد است با وجود افزایش قیمت رنگ کوره، هزینه حمل و نقل و دستمزد کارگر طی یکسال گذشته، قیمت تمام شده شیشه و آینه ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته است.

قیمت شیشه ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، یکی از صنوفی که میزان تقاضای آن از حوزه ساخت و ساز ساختمان تاثیر می گیرد، حوزه شیشه وآینه است که با توجه به رکود نسبی در ساخت و ساز ساختمان جای سوال دارد که تولید و صادرات شیشه و آینه در کشور چه روندی را در پیش دارد. همچنین جای سوال دارد با توجه به نوسانات نرخ ارز آیا تولید شیشه و آینه در کشور با مشکل و افزایش قیمت مواجه شده است یا خیر؟

در این رابطه رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران به ایسنا، اظهار کرد: در شرایط فعلی تولید شیشه و آینه با مشکل خاصی همراه نیست و شرایط مناسب تولید به واسطه وجود ۹۰ درصد مواد اولیه در داخل کشور است.

محمدعلی قنبری ادامه داد: حجم قابل توجهی از تولیدات شیشه و آینه کشور معطوف به شیشه های ساختمانی است که در یک سال اخیر روند تولید مناسب ارزیابی شده و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد برای قیمت شیشه‌های ساختمانی افزایش رخ داده است.

وی با بیان اینکه میزان تولید بر نیاز پیشی گرفته است، ادامه داد: قیمت مواد رنگ شیشه کوره در چند وقت اخیر اندکی رشد داشته و در کنار آن رشد هزینه حمل و نقل و حقوق کارگر بر قیمت نهایی محصولات تاثیرگذار بوده است.

قنبری با تاکید بر اینکه روزانه ۵۰۰ هزار متر مربع شیشه ساختمانی در کشور تولید می شود، خاطرنشان کرد: کارخانجات با ظرفیت کامل کار می کنند و این موضوع عاملی شده تا کمبودی در بازار وجود نداشته باشد، از سوی دیگر ۴۰ درصد تولیدات کشور به بازارهای هدف همچون کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و آسیای میانه صادر می شود.

با این تفاسیر می‌توان گفت که با وجود رکود نسبی ساخت و ساز ساختمان از میزان تولید شیشه و آینه کشور کاسته نشده و به نظر می رسد این مهم به واسطه صادرات ۴۰ درصدی محصولات به کشورهای دیگر به ثبت رسیده است. همچنین شیشه و آینه در صنوف تزئیناتی مورد استفاده قرار می گیرد که این موضوع خود محل درآمد و تقاضایی برای حوزه شیشه به شمار می رود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر