کد خبر: 49382
A
عضو فراکسیون امید در گفت و گو با دیده بان ایران :

استیضاح وزیر اقتصاد، در برنامه های پولی و بانکی که اخیرا دولت در پیش گرفته است اخلال ایجاد می کند/ با توجه به آغاز تلاش دولت برای کنترل وضعیت اقتصادی استیضاح وزیر اقتصاد در زمان خوبی صورت نگرفته است

محمد قمی نماینده مجلس دهم: این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: وزیر اقتصاد تنها یک سال است در این وزارتخانه مستقر شده اند و در آینده می توانند بازدهی لازم را از مجموعه خود کسب کنند. استیضاح وزیر اقتصاد، در برنامه های پولی و بانکی که اخیرا دولت در پیش گرفته است اخلال ایجاد می کند. هر چند همگان معتقدند استیضاح حق طبیعی مجلس است اما با توجه به آغاز تلاش دولت بر کنترل وضعیت اقتصادی؛ طرح استیضاح با توجه به شرایط کشور در زمان خوبی صورت نگرفته است

استیضاح وزیر اقتصاد، در برنامه های پولی و بانکی که اخیرا دولت در پیش گرفته است اخلال ایجاد می کند/ با توجه به آغاز تلاش دولت برای کنترل وضعیت اقتصادی استیضاح وزیر اقتصاد در زمان خوبی صورت نگرفته است

دیده بان ایران: وزیر اقتصاد دولت دوازدهم روز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی حاضر می شود تا پاسخگوی عملکرد یکساله خود در این وزارتخانه باشد. عملکردی که اکنون با انتقاد برخی از نمایندگان مجلس روبرو شده و آنها طرح استیضاح وزیر اقتصاد را به صحن علنی مجلس رسانده اند. در خصوص استیضاح کرباسیان گمانه زنی های متعددی مطرح شده است. برخی از نمایندگان مجلس معتقدند استیضاح وزیری یک سال است سکانداری وزارت اقتصاد و دارایی را بر عهده گرفته، چندان به مصلحت نیست. محمد قمی عضو فراکسیون امید خاطر نشان می کند:

"آقای کرباسیان مدت زیادی نیست که سکاندار وزارتخانه اقتصاد و دارایی شده اند. ایشان نقش چندانی در سیاست های ارزی نداشتند آنچه پیشتر رخ داد حاصل تصمیم گیری بانک مرکزی بود"

محمد قمی در پاسخ به سوال خبرنگار دیده بان ایران در خصوص دلایل استیضاح وزیر اقتصاد و نحوه عملکرد وزیر به دیده بان ایران گفت:

 

در ابتدا لازم است فرارسیدن هفته دولت را بر دولتمردان تبریک می گویم. معتقدم استیضاح وزیر اقتصاد در این هفته، شان دولت و استیضاح کنندگان را پایین می آورد. آقای کرباسیان مدت زیادی نیست که سکاندار وزارتخانه اقتصاد و دارایی شده اند. ایشان نقش چندانی در سیاست های  ارزی نداشتند آنچه رخ داد حاصل تصمیم گیری بانک مرکزی بود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه نمی دانم چرا در حالی که آقای کرباسیان تازه به عنوان وزیر معرفی شده و هنوز بر این وزارتخانه مسلط نشده است برخی به دنبال استیضاح ایشان هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه به شرایط کشور در جریان طرح استیضاح اشاره کرد و گفت:

 

قطعا این نوع استیضاح  خدمت به ملت و کشور نیست و با این کار بهبودی در وضعیت معیشت و اقتصادی مردم ایجاد نمی شود. همان طور که مجلس برای استیضاح آقای فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش اقدام کرد اما با وجود برکناری ایشان توسط رئیس جمهور، جانشینان آقای فانی نتوانستند کارنامه موفق تری از ایشان داشته باشند بسیاری از نمایندگان مجلس معتقدند جانشینان آقای کرباسیان هم نمی توانند کارنامه موفق تری نسبت به ایشان داشته باشند. چرا که اولا تسلط ایشان در این حوزه فراهم شده است و جانشین ایشان زمان بیشتری را مجبور است بگذارد تا با ویژگی های وزارت اقتصاد آشنا شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: وزیر اقتصاد تنها یک سال است در این وزارتخانه مستقر شده اند و در آینده می توانند بازدهی لازم را از مجموعه خود کسب کنند. استیضاح وزیر اقتصاد، در برنامه های پولی و بانکی که اخیرا دولت در پیش گرفته است اخلال ایجاد می کند. هر چند همگان معتقدند استیضاح حق طبیعی مجلس است اما با توجه به آغاز تلاش دولت بر کنترل وضعیت اقتصادی؛  طرح استیضاح با توجه به شرایط کشور در زمان خوبی صورت نگرفته است. تجربه ثابت کرده است هر کسی که از دولت رفته  گزینه مناسب تری جایگزین وی نشده است. رهبری همه را به وحدت و انسجام در مقابل بیگانگان فرا خوانده است ما نیز در مجلس باید بر اصل وحدت تاکید کنیم.

محمد قمی همچنین تاکید کرد: من مخالف استیضاح وزیر اقتصاد در شرایط فعلی کشور هستم. برای حل مشکلات اقتصادی لازم است دولت از اساتید دانشگاه درحوزه اقتصاد بهره گرفته و با تشکیل یک اتاق فکر از نظرات صاحب نظران در حوزه اقتصادی استفاده کند

این نماینده مجلس دهم از رئیس جمهور خواست از همه ارکان نظام برای حل مشکلات اقتصادی کشور کمک بگیرد. وی همچنین خاطر نشان کرد:

همانطور که از فرماندهان سپاه در جنگ استفاده می شود لازم است در شرایط بحران و تحریم هایی که شبیه به جنگ اقتصادی است از نظرات فرماندهان سپاه بهره بگیرد .

دولت و مجلس باید از اندیشه های خبرخواهان بهره بگیرند و مجلس هم در شرایط فعلی باید در کنار دولت باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر