کد خبر: 49433
A
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران:

عملکرد وزیر اقتصاد در قیاس با دیگر وزرای اقتصادی کابینه مثبت بوده است / دولت توانسته تلاطم بازار ارز را کنترل کند بنابراین استیضاح وزیری که توانسته بر اوضاع مسلط شود به صلاح نیست

در میان وزرای اقتصادی کابینه عملکرد مسعود کرباسیان نسبت به دیگر وزرا در حوزه اقتصادی مثبت بوده است. از سوی دیگر دولت بعد از تلاطم هایی گسترده توانسته است با طرح بازار ثانویه ارز آرامش را به بازار بازگرداند بنابراین موضوع استیضاح مربوط به شرایط فعلی کشور نیست. در حال حاضر بازار نیاز به آرامش دارد.

عملکرد وزیر اقتصاد در قیاس با دیگر وزرای اقتصادی کابینه مثبت بوده است / دولت توانسته تلاطم بازار ارز را کنترل کند بنابراین استیضاح وزیری که توانسته بر اوضاع مسلط شود به صلاح نیست

دیده بان ایران : مجلس قرار است فردا وزیر اقتصاد را استیضاح کند. استیضاحی که به عقیده عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در شرایط فعلی به صلاح نیست.

 «معصومه آقاپور علیشاهی» در گفت و گو با دیده بان ایران به بحث استیضاح مسعود کرباسیان پرداخته و می گوید: در میان وزرای اقتصادی کابینه عملکرد مسعود کرباسیان نسبت به دیگر وزرا در حوزه اقتصادی  مثبت بوده است. از سوی دیگر دولت بعد از تلاطم هایی گسترده توانسته است با طرح بازار ثانویه ارز آرامش را به بازار بازگرداند بنابراین موضوع استیضاح مربوط به شرایط فعلی کشور نیست. در حال حاضر بازار نیاز به آرامش دارد. 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی خاطر نشان کرد:  استیضاح های پیاپی سبب بی اعتمادی مردم به مسوولان می شود؛ پس برای بهبود اوضاع اقتصادی باید به دنبال راهکارهایی غیر از استیضاح باشیم.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در ادامه افزود: طرح موضوع استیضاح در شرایط کنونی مانند صحنه جنگی است که در آن دشمن به سرعت در حال پیشروی است اما دغدغه ما باز ماندن بند کفش یک سرباز است.

وی تصریح کرد: وزیر اقتصاد کارنامه خوبی داشته و برای رفع مشکلات اقتصادی کشور همه تلاش خود را کرد اما به دلیل نبود زیرساخت های لازم در 20 سال گذشته مشکلاتی وجود دارد که مقصر آن «مسعود کرباسیان» نیست.عملکرد وزیر اقتصاد در قیاس با دیگر وزرای اقتصادی کابینه مثبت بوده است. دولت توانسته تلاطم بازار ارز را کنترل کند بنابراین استیضاح وزیری که توانسته بر اوضاع مسلط شود به صلاح نیست

وی همچنین در ادامه افزود: قرار بود صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار در اختیار بانک ها قرار داده شود تا اشتغال روستایی فعال شود اما به دلیل موانع بسیار تنها 8 درصد این مبلغ جذب شده است این در حالی است که دولت در این اختصاص این مبلغ تنها تا شهریور ماه فرصت دارد.به جای اینکه وقت مجلس را برای استیضاح بگیریم بهتر آنست که به همین موارد رسیدگی شود.

 آقاپورافزود: در شرایط فعلی باید بتوانیم کشور را حفظ کنیم و تعیین راهبرد همه جانبه از طرف دولت و مردم برای مقابله با دشمن، ضروری است.

آقاپور از نمایندگان ملت خواست شرایط مردم و اوضاع اقتصادی را در نظر گیرد و از تصمیماتی که باعث بی اعتمادی مردم به مسوولان و ایجاد نارضایتی می شود، بپرهیزند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر