کد خبر: 49487
A

نماینده ارومیه خطاب به وزیر اقتصاد: لباس وزارت اقتصاد به تن شما نمی‌آید/ ما به اقتصاد به اندازه فوتبال بها نمی‌دهیم

نماینده مردم ارومیه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزیر اقتصاد و با بیان این موضوع لباس وزارتخانه اقتصاد به تن کرباسیان نمی‌آید از نمایندگان خواست با رای به استیضاح وضعیت اقتصاد را بهبود بخشند.

نماینده ارومیه خطاب به وزیر اقتصاد: لباس وزارت اقتصاد به تن شما نمی‌آید/ ما به اقتصاد به اندازه فوتبال بها نمی‌دهیم

به گزارش دیده بان ایران؛ سید هادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس در جایگاه موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد گفت: گلایه‌ای از رییس جمهور دارم. شأن وزارت اقتصاد در کابینه به هماهنگ کننده چند اداره تقلیق پیدا کرده است. ما انتظار داشتیم یک اقتصاددان در راس وزارت اقتصاد می‌بود. به بحث تخصص در این باره توجه نشده ما هر جا از متخصص استفاده نکردیم آسیب دیدیم.

وی افزود: ما به اقتصاد به اندازه فوتبال بها نمی‌دهیم. آقای رییس جمهور با وصله و پینه کابینه تشکیل نمی‌شود. اقتصاد کشور تئوری ندارد. وزیر اقتصاد نمی‌تواند سیاست‌های اقتصادی دولت را تبیین کند. آقای کرباسیان شما چرا پیشنهاد ریاست این وزارتخانه را پذیرفتید؟ شما که خودتان گفتید اقتصاد کلان نمی‌دانید، چرا این جایگاه را پذیرفتید؟ چرا در اردیبهشت‌ماه استعفا ندادید؟ چرا حداقل از مردم عذرخواهی نکردید؟

بهادری بیان کرد: می‌دانید مردم تحت فشار اقتصادی هستند؟ می‌دانید ریشه بیکاری و گرانی در وزارتخانه شما است؟ می‌دانید واحدهای تولیدی و اصناف ما یا توسط بانک‌ها گرفتار شده‌اند یا توسط اداره دارایی و مالیات شما؟ آیا می‌دانید چه بروکراسی‌هایی در بانک‌های شما حاکم است؟ آیا می‌دانید گمرک شما موجب شده امروز بسیاری از کالاهای تلنبار شده در مبادی گمرکی در حال فاسد شدن هستند؟ آیا می‌دانید قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات در حال انجام است؟

وی ادامه داد: آیا می‌دانید کسانی که ۴۰ هزار سکه خریده‌اند مالیات نمی‌دهند، ولی یک بقال باید از دارایی‌ خود مالیات بدهد؟ آیا می‌دانید برخی از تولیدکنندگان در زندان هستند؟ آقای کرباسیان شما انسان خوش برخوردی هستید ولی لباس وزارت اقتصاد به تن شما نمی‌آید. نه توان هماهنگی تیم اقتصادی را دارید نه سیاست‌گذاری اقتصادی را بلد هستید. شما می‌توانید مدیر اقتصادی خوبی باشید، ولی وزیر اقتصاد خوبی نیستید.

بهادری گفت: از همکاران خواهش می‌کنم با رای به استیضاح بیش از این نگذارید اقتصاد آسیب ببیند تا از نخبگان برای این وزارتخانه استفاده شود هنوز تحریم‌ها آغاز نشده که به این روز افتادیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر