کد خبر: 49553
A
رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی؛

وضعیت صنعت داروسازی در جنگ بهتر از امروز بود

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، با اشاره به مشکلات صنعت داروسازی کشور، گفت: وضعیت صنعت داروسازی در دوران جنگ بهتر از شرایط حال حاضر بود.

وضعیت صنعت داروسازی در جنگ بهتر از امروز بود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ دکتر احمد شیبانی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما(دارو و صنایع وابسته)، اظهارداشت: مسئولان امر می بایست به این باور برسند که صنعت داروسازی کشور از پتانسیل بالایی برخوردار است به شرطی که حمایت کنند.

وی با اشاره به سابقه بیش از ۷۰ ساله صنعت داروسازی کشور، افزود: قبل از انقلاب چیزی به نام صنعت داروسازی نداشتیم، زیرا ، ۷۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور وارداتی بود و ۲۵ درصد مابقی نیز توسط شرکت های چند ملیتی در داخل تولید می شد. اما، بعد از انقلاب در حدود ۱۰۰ کارخانه داروسازی تاسیس و راه اندازی شد، بطوریکه در حال حاضر ۹۷ درصد عددی داروهای مورد نیاز در داخل تولید و ۳ درصد باقیمانده نیز مربوط به داروهای تخصصی است که وارد می شود.

شیبانی با عنوان این مطلب که تا پنج سال قبل شاهد توسعه صنعت داروسازی کشور بودیم، ادامه داد: در این سال ها مشکلاتی دامنگیر صنعت داروسازی شده که باعث گردیده توسعه صنعت متوقف شود و اگر صنعت توسعه نداشته باشد، موفق نخواهیم بود.

وی، ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت حاکم بر صنعت داروسازی کشور، گفت: اگر اقدام عاجل صورت نگیرد، بزودی صنعت داروسازی کشور نابود خواهد شد و آن وقت ناچاریم با اختصاص ارز بیشتر، دارو وارد کنیم که البته واردات هم مشکلات خاص خودش را دارد.

شیبانی افزود: ما به عنوان نماینده صنعت داروسازی کشور، شاهد هستیم روز به روز مشکلات صنعت بیشتر می شود. در حالی که دارو به عنوان یک محصول حیاتی، از کالاهای استراتژیک و اساسی نیز جلوتر است.

وی در ادامه به برپایی چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما اشاره کرد و از حضور بیش از ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: ۲۴ کشور اروپایی از جمله اسپانیا، ایتالیات و سوئیس در این نمایشگاه حضور دارند.

شیبانی گفت: پیش بینی می کنیم این نمایشگاه ۳۰ هزار بازدید کننده داخل و ۲۰۰۰ بازدید کننده خارجی داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر