کد خبر: 49711
A

رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف مدعی شد؛ برای دریافت ارز دولتی از ما زیر میزی می خواهند

احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف امروز در نشست خبری هجدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ اظهار کرد: صنعت چاپ صنعتی مادر برای دیگر محصولات صنعتی به حساب می‌آید، اما این صنعت در روزهای اخیر با وجود اینکه 85 درصد مواد اولیه آن وارداتی است با مشکل تامین مواد اولیه و واردات است. این فعال اقتصادی می گوید: وزارت صنعت، معدن و تجارت از صنعت کاغذ و چاپ حمایت نکرده و نمی کند متاسفانه برخی افراد برای دریافت ارز دولتی از ما زیر میزی می خواهند

رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف مدعی شد؛ برای دریافت ارز دولتی از ما زیر میزی می خواهند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ، احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف امروز در نشست خبری هجدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ  اظهار کرد: صنعت چاپ صنعتی مادر برای دیگر محصولات صنعتی به حساب می‌آید، اما این صنعت در روزهای اخیر با وجود اینکه 85 درصد مواد اولیه آن وارداتی است با مشکل تامین مواد اولیه و واردات است.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی ما تنها همان تامین مواد اولیه است زیرا هنوز بسیاری از ماشین‌‌آلات ما به روز هستند.

رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف  ادامه داد: به تازگی نیز جلسه‌ای با فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران برگزاری کرده‌ایم تا در این جلسه مطرح گردد که تمام نیازهای اولیه این صنعت با ارز دولتی تامین خواهد شد و  موافقیت اولیه آن اخذ شده است.

وی گفت: مواد اولیه صنعت ما در ماه‌های گذشته حداقل 2 برابر و در مواردی 3 برابر شده است که در کنار این امر، در برخی موارد نیز این مواد اولیه را احتکار می‌کنند و بر مشکلات می افزایند که البته این مشکل اکنون برای همه اصناف و اقتصاد کشور ایجاد شده است.

حاج‌حسنی با بیان اینکه ما خودمان در داخل مشکل کاغذ را ایجاد می‌کنیم و در حال حاضر مشکلی برای واردات وجود ندارد گفت:  مواردی که از این کالاها ضبط می‌شود نیاز یک هفته یک واحد ما است و باید توجه داشت که کمبودی از بابت تامین کاغذ وجود ندارد و آنچه که مطرح است مشکل خودتحریمی داخلی است.

رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف افزود: قیمت جهانی کاغذ بالا رفته است و از طرفی زیرمیزی‌هایی نیز برای (دریافت ارز) واردات کاغذ دریافت می‌شود که این امر باعث بالا رفتن هزینه واردات  است.

حاج‌حسنی در پاسخ به سوال تسنیم که منظور شما از زیرمیزی که برای واردات مطرح می‌شود، چیست، آیا این زیرمیزی برای دریافت ارز دولتی دریافت می‌شود یا خیر، گفت: وقتی که موضوع دریافت اضافه ارز در تلویزیون مطرح می‌شود دیگر موضوع جدیدی نیست و قبلا مطرح شده است.

رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر اینکه خدمات شما با این افزایش هزینه‌های تولید چه تغییری کرده است گفت: زینکی 20 هزار تومان بود الان 42 هزار تومان ارائه می‌شود که سود آن نیز کمتر از 10 درصد است.

وی تاکید کرد: متخصصان زیادی در این صنعت وجود دارد و در کشورمان حتی اگر از ماشین‌های 30 سال قبل نیز استفاده شود چنان نمونه‌کارهای چاپی انجام می‌دهیم که مسابقات جهانی جوایز می‌گیرند.

حاج‌حسنی اظهار داشت: تنها مشکل صنعت ما مواد اولیه تولید است و در زمینه کاغذ مشکلی نداریم.

رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف گفت: برخی شرکتهای دارویی اکنون کار ندارند که انجام بدهند اما این مشکلات حل شدنی است به شرطی که دولت کمک کند و موانع را از پیش‌رو بردارد.

وی افزود: در صنعت ما مشکل قطعه نیز وجود ندارد و در صورتی که مواد اولیه تامین باشد به طور کامل نیازمان از چین و سایر کشورها تامین می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر