کد خبر: 49987
A

رئیس اتحادیه خرازی‌ها :10 کارخانه تولید پوشک به دلیل کمبود مواد اولیه رو به تعطیلی است/کمبود پوشک و نوار بهداشتی در بازار/ قیمت رسمی پوشک 55 هزار تومان است

قیمت رسمی فروش پوشک بچه 55 هزار تومان و قیمت خرید آن 44 هزار تومان است که البته الان فکر نکنم با این قیمت‌ها جایی محاسبه شود.

رئیس اتحادیه خرازی‌ها :10 کارخانه تولید پوشک به دلیل کمبود مواد اولیه رو به تعطیلی است/کمبود پوشک و نوار بهداشتی در بازار/ قیمت رسمی پوشک 55 هزار تومان است

رئیس اتحادیه خرازی‌ها گفت: الان مواد اولیه در کانتینرها و در گمرک دپو شده و به محض ترخیص، بازار از این شرایط خارج خواهد شد این قیمتی که امروز از سوی هر واحدی اعلام می شود به سبب نبود کالا است ضمن آنکه در سری های بعدی نیز دیگر قرار نیست با ارز 4200 محاسبه شود بلکه ارز بازار ثانویه مبنا خواهد بود که آنهم نزدیک به 9 هزار تومان است و تاثیر خود را بر قیمت نهایی خواهد گذاشت.

به گزارش دیده بان ایران؛ سید حسین دکمه‌چی در خصوص کمبود محصولات سلولزی و بهداشتی گفت: در حال حاضر بازار با کمبود پوشک در سایزهای مختلف و نوار بهداشتی مواجه شده است که مهمترین دلیل آن کمبود مواد اولیه و عدم ترخیص آن از سوی گمرک است.

رئیس اتحادیه خرازی‌ها ادامه داد: ما در کشور 10 کارخانه تولید پوشک و نوار بهداشتی داریم که به دلیل نبود مواد اولیه به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در آمده‌اند که این به سبب عدم تخصیص ارز دولتی و خارج شدن آن از ردیف‌های 1 و 2 تعرفه‌ای بوده است یعنی تولیدکنندگان مواد اولیه خود را باید از بازار ثانویه تهیه کنند.

وی افزود: مهمترین موادی که این واحدها مصرف می‌کنند اصطلاحا خمیر کاغذی است که 55 درصد آن وارداتی و بقیه از داخل تامین می‌شود، اکنون یک سری از این مواد مورد نیاز در زمانی که ارز 4200 اعلام شد وارد کشور شده اما با بخشنامه دولت مبنی بر پرداخت مابه التفاوت ترخیص آن دچار مشکل شده و گمرک اعلام کرده هنوز دستور العملی مبنی بر محاسبه هزینه‌ها بر مبنای ارز دولتی یا ثانویه به ما نرسیده است.

دکمه چی تصریح کرد: الان مواد اولیه در کانتینرها و در گمرک دپو شده و به محض ترخیص، بازار از این شرایط خارج خواهد شد این قیمتی که امروز از سوی هر واحدی اعلام می‌شود به سبب نبود کالا است ضمن آنکه در سری‌های بعدی نیز دیگر قرار نیست با ارز 4200 محاسبه شود بلکه ارز بازار ثانویه مبنا خواهد بود که آن هم نزدیک به 9 هزار تومان است و تاثیر خود را بر قیمت نهایی خواهد گذاشت.

وی افزود: قیمت رسمی فروش پوشک بچه 55 هزار تومان و قیمت خرید آن 44 هزار تومان است که البته الان فکر نکنم با این قیمت‌ها جایی محاسبه شود./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر