کد خبر: 50097
A

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد ؛ مجوز افزایش قیمت خودرو رسما صادر شد

شریعتمداری در نشست مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس، خودرو‌های کمتر از ۴۵ میلیون تومان افزایش ۷.۵ میلیون تومانی خواهند داشت. همچنین خودرو‌های بالای ۴۵ میلیون، ۹.۵ میلیون تومان افزایش قیمت خواهند داشت. خط تولید خودرو‌های پرتیراژ مشکلی ندارد و به محض دریافت قطعه، خودرو‌های ناقص تکمیل می‌شوند و وارد بازار خواهند شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد ؛  مجوز افزایش قیمت خودرو رسما صادر شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت از حذف شورای رقابت از فرآیند قیمت‌گذاری خودرو و افزایش قیمت محصولات داخلی در روز‌های آینده خبر داد.

 محمد شریعتمداری از حذف شورای رقابت از فرایند قیمت‌گذاری خودرو خبر داد و گفت: از این پس ستاد تنظیم بازار همراه با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مسئولیت نظارت بر بازار خودرو را بر عهده خواهند داشت.

وی در نشست مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس، خودرو‌های کمتر از ۴۵ میلیون تومان افزایش ۷.۵ میلیون تومانی خواهند داشت. همچنین خودرو‌های بالای ۴۵ میلیون، ۹.۵ میلیون تومان افزایش قیمت خواهند داشت. خط تولید خودرو‌های پرتیراژ مشکلی ندارد و به محض دریافت قطعه، خودرو‌های ناقص تکمیل می‌شوند و وارد بازار خواهند شد.

این تصمیمات دیروز، در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گرفته شد، در حالی‌که شورای رقابت با برگزاری جلسه‌ای، صدور مجوز افزایش قیمت خودرو را به دلیل نبود مستندات و استعلام‌های مربوطه از سوی بانک مرکزی به تعویق انداخته بود.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که از مدت ها پیش، بسیاری چشم انتظار برگزاری نشست شورای رقابت و نرخ گذاری خودرو در کشورمان هستند؛ موضوعی که گفته می‌شود به واسطه تعیین تکلیف نشدن آن، خودروسازان از واگذاری محصولاتشان به مشتریانی که پیش خرید کرده‌اند استنکاف می‌کنند و همین موضوع یکی از دلایل افزایش شدید قیمت خودرو در کشورمان بوده است.

منبع: خانه ملت 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر