کد خبر: 50143
A
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران :

عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت قابل دفاع نیست، استیضاح وزیر به صحن می آید/ نحوه ثبت نام خودروها، بسته شدن سایت ثبت سفارش و پیش فروش پیش از موعد مقرر، موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است

فرهاد تجری نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس : وزارت صنعت در دوره مدیریت محمد شریعتمداری کارنامه خوبی نداشته و ندارد. نحوه ثبت نام خودروها، بسته شدن سایت ثبت سفارش پیش از موعد مقرر، موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده و شائبه فساد برانگیز بودن این ثبت سفارش ها در ذهن مردم ایجاد شده است.

عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت قابل دفاع نیست، استیضاح وزیر به صحن می آید/  نحوه ثبت نام خودروها، بسته شدن سایت ثبت سفارش و پیش فروش پیش از موعد مقرر، موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است

دیده بان ایران : در طول 6 ماه گذشته قیمت کالاها و خدمات چند برابر شده است. نمایندگان مجلس معتقدند دلیل اصلی افزایش قیمت کالا و خدمات؛ عدم نظارت دولت بازار است آنها همچنین معتقدند تعداد کارخانه های تعطیل ونیمه تعطیل افزایش یافته است، درتوزیع دلار4200 تومانی فسادهای متعددی رخ داده و در پیش فروش خودرو فساد های متعددی رخ داده است و مسائلی از این دست سبب شد تا نمایندگان خواستار استیضاح محمد شریعتمداری شوند. بر اساس اظهارات نمایندگان حدود 80 نماینده مجلس در 15 محور خواستار استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت هستند.

 

 فرهاد تجری عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران در پاسخ به این سوال که اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت را در یک سال گذشته چگونه ارزیابی می کنید گفت:

  وزارت صنعت، وزارتخانه ایی کلیدی و راهبردی است. مدیریت بخش صنعت، تجارت و معدن کشور در اختیار این وزارتخانه مهم است.  لذا انتظارات از این  وزارتخانه بیشتر از دیگردستگاه های اجرایی  است. وزارت صنعت نقش کلیدی و اساسی در کنترل بازار، قیمت کالا و خدمات و عرضه و تقاضا دارد. در طول یک سال گذشته این وازرتخانه به هیچ وجه کارنامه موفقی در کنترل بازار و کنترل تورم نداشته است.

 

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب خاطر نشان کرد: با توجه به تحریم ها انتظار داشتیم این وزارتخانه برنامه مشخص و مدونی برای تقویت تولید ملی داشته باشد متاسفانه این وزارتخانه عملکرد موفقی در تقویت تولید داخلی و تولید ملی ندارد و نداشته است.

 

فرهاد تجری خاطر نشان کرد: متاسفانه آقای شریعتمداری نتوانسته است انتظارات جامعه را برآورده کرده و رضایتمندی فعالان اقتصادی، نمایندگان مجلس و عموم مردم را جلب نماید.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خاطر نشان کرد : وزارت صنعت در دوره مدیریت محمد شریعتمداری کارنامه خوبی نداشته و ندارد. نحوه ثبت نام خودروها، بسته شدن سایت ثبت سفارش پیش از موعد مقرر، موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده و شائبه فساد برانگیز بودن این ثبت سفارش ها در ذهن مردم ایجاد شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: انتظار داشتیم در عرصه خودرو سازی با بهره گیری از ظرفیت های داخلی و جذب سرمایه های خارجی وزارت صنعت و خودرو سازی کشور عملکرد بهتری داشته باشند و تامین کننده خودروی داخلی و حتی صادر کننده خودرو به کشورهای دیگر باشیم اما متاسفانه با ضعف مدیریتی و نظارتی در این وزارتخانه امید چندانی به بهبود جایگاه ایران در صنعت خودرو و صنایع وابسته نیست.

این نماینده مجلس با انتثاد از عملکرد وزیر صنعت گفت: نحوه مدیریت و سامان بخشی به تجارت، صنعت و معدن با مشکلات عدیده ای روبرو بوده است به طور کل می توان گفت این وزارتخانه با چالش برنامه ریزی در حوزه کلان روبروست بنابراین با توجه به وضعیت فعلی بازار و عدم کنترل آشفتگی های رخ داده در آن نظر می رسد استیضاح وزیر صنعت به صحن علنی مجلس برسد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر