کد خبر: 50635
A

نماینده مجلس: 60 درصد ظرفیت هتل‌ها خالی است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هتلداران با ارائه پکیج‌های مناسب سلائق مختلف را اقناع نمایند، گفت: فقط ۴۰ درصد ظرفیت هتل‌ها تکمیل می‌شود و بسیاری از اتاق‌های مراکز اقامتی حتی در فصل پیک سفر نیز خالی می‌ماند.

نماینده مجلس: 60 درصد ظرفیت هتل‌ها خالی است

به گزارش دیده بان ایران؛ اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به نقش گردشگری در توسعه اقتصادی کشور، گفت: اگرچه تاثیر زیرساخت‌های گردشگری در جذب گردشگر بر کسی پوشیده نیست اما این زیرساخت‌ها فقط در ساخت هتل و مراکز اقامتی خلاصه نمی‌شود بلکه باید سایر امکانات همانند جاده‌های ایمن، حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی و... نیز فراهم باشد.

60 درصد ظرفیت هتل‌ها خالی است

نماینده مردم نی ریز، استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معرفی و شناسایی ظرفیت‌های گردشگری در جذب گردشگر بسیار موثر است و ایران در این زمینه توفیقی به دست نیاورده، افزود: فقط 40 درصد ظرفیت هتل‌ها تکمیل می‌شود و بسیاری از اتاق‌های مراکز اقامتی حتی در فصل پیک سفر نیز خالی می‌ماند و این موضوع هتل‌ها را به ورطه ورشکستگی کشانده است.

هتلداران با ارائه پکیج‌های مناسب سلائق مختلف گردشگران را اقناع نمایند

مسعودی یادآور شد: برای رونق گردشگری هتلداران باید خدمات متنوعی متناسب با فرهنگ و تاریخ کشور به گردشگران ارائه کنند تا بتواند سلائق مختلف را اقناع نمایند؛ جاذبه‌های بومی مانند موسیقی و حمام‌های سنتی، راه و روش زندگی قدیمی و.. تا حدودی می‌تواند نیازها و خواسته مسافران را تامین کند.

متاسفانه سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری کسب سود را فقط در گرو ساخت هتل می‌دانند درحالیکه می‌توانند با سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌های این عرصه نظیر بوم‌گردی‌ها با سرمایه گذاری اندک سود زیادی به دست آوردند.
این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: متاسفانه سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری کسب سود را فقط در گرو ساخت هتل می‌دانند درحالیکه می‌توانند با سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌های این عرصه نظیر بوم‌گردی‌ها با سرمایه گذاری اندک سود زیادی به دست آوردند.

هتل‌های ایرانی توانایی رقابت با مراکز اقامتی کشورهای پیشرفته دنیا را ندارند

وی با تاکید بر اینکه هتل‌های ایرانی توانایی رقابت با مراکز اقامتی کشورهای پیشرفته دنیا را ندارند، اظهار کرد: از آنجایی که رونق گردشگری توسعه اقتصادی را به دنبال دارد دولت باید برای بهبود زیرساخت‌های این حوزه یارانه و سوبسید در نظر گیرد زیرا این یارانه به صنف خاصی تعلق نمی‌گیرد و می‌توان اثرات آن را در بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی تمامی جامعه دید.

رونق بوم گردی‌ها ارزآوری زیادی برای کشور دارد

مسعودی با بیان اینکه گردشگران ورودی به دنبال تجربه زندگی در مکان‌های بکر هستند، خاطرنشان کرد: بوم گردی‌های کشور ظرفیتی است که می‌تواند با جذب گردشگر ارزآوری زیادی برای کشور داشته باشد.

توسعه بوم گردی‌ها به سرمایه گذاری اندکی نیاز دارد

وی ادامه داد: اگرچه با سرمایه‌ای اندک می‌توان بوم گردی‌ها را برای اسکان گردشگران آماده کرد اما تامین امکانات اولیه برای آنها یکی از نکات ضروری است؛ گردشگر ورودی به دنبال تجربه غذای اصیل و سنتی، زندگی بومی و... است.

توسعه بوم گردی‌ها؛ فرصت یا تهدید؟

به زعم نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید امکانات مناسبی در حوزه سرویس‌های بهداشتی و درمانگاه‌ها در مناطق بوم‌گردی ایجاد کرد در غیر این صورت فرصت به تهدید تبدیل می‌شود زیرا گردشگران معمولا تجربه‌های سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند مسلما تجربه‌های مطلوب و دلپذیر می‌تواند در افزایش تعداد گردشگران خارجی کمک کند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر