کد خبر: 51578
A

نوبخت: هیچ طرح عمرانی در سال ۹۸ حذف نمی‌شود

هشتمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور به ریاست­ محمدباقر نوبخت ­رئیس­ سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور معاونان و مدیران این سازمان و نمایندگانی­ از بخش خصوصی و دستگاه‌های ستادی امروز در محل این سازمان برگزار شد.

نوبخت: هیچ طرح عمرانی در سال ۹۸ حذف نمی‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدباقر نوبخت ­­در این جلسه اظهار داشت: با توجه به تصمیم سران قوا که امکان تغییر کاربری طرح های ­عمرانی را به دولت داده است، می‌توان امیدوار بود که روند واگذاری طرح‌های­ عمرانی در سال ۱۳۹۸ شتاب و سرعت قابل توجهی داشته باشد.

وی افزود: بی تردید یکی از وظایف اصلی و محوری مدیران استانی سازمان برنامه و بودجه، پی‌گیری مجدانه امر خطیر واگذاری ها است و درخواست من این است که با قدرت و قوت و نیز قاطعیت قانونی و با تمام اختیار و نیرو این امر را به سامان­ مناسبی برسانند.

نوبخت در مورد تأثیر بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در بودجه سال آینده اظهار داشت: با توجه به محدود شدن منابع در بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، می‌توان از طریق بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، میزان قابل اعتنایی از صرفه‌جویی را در منابع محقق­­ و در هزینه‌های پرسنلی هم سامان مناسبی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد:­­ هیچ طرح و پروژه عمرانی در سال ۹۸ حذف نخواهد شد، اما آنچه پی‌گیری و دنبال می‌شود، شرایط خاص کشور است و امیدواریم با همکاری نمایندگان اتاق بازرگانی میزان حضور بخش خصوصی را در روند واگذای‌ها شتاب و سرعت بخشیم.

پیش از سخنان ­نوبخت، محمد کردبچه مشاور رئیس ­سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارشی از کارگروه بودجه‌ریزی عملیاتی ارایه کرد و گفت: از سال ۱۳۹۲ موضوع بودجه‌ریزی عملیاتی آغاز شده و امیدواریم با همکاری شایسته همه دستگاه‌ها بتوانیم شاهد تحقق کامل این امر مهم و حیاتی باشیم.

برپایه این گزارش، در جلسه مذکور همچنین مژگان خانلو ساوجبلاغی رئیس امور پایش تعهدات دولت و تجهیز منابع سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارش کارگروه بودجه مشارکت عمومی-خصوصی را ارایه کرد و اظهار داشت: با توجه به تعداد قابل توجه طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام موجود (حدود ۷۶ هزار طرح و پروژه) و اعتبار موردنیاز برای تکمیل آن‌ها (حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان) و زمان مورد انتظار برای اتمام توسط سرمایه‌گذاری دولتی (۱۳-۱۰ سال) و با عنایت به وجود ظرفیت‌های بخش خصوصی و با توجه به امتیازات و اجازه‌های قانونی اعطا شده در قالب تبصره ۱۹ و مصوبات سران قوه، مشارکت عمومی – خصوصی در تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها بهترین گزینه پیش‌رو است. عملکرد مشارکت عمومی – خصوصی در سال ۱۳۹۶ در مجموع ۱۹۵۷ پروژه و در شش ماهه نخست امسال، ۱۴۶۳ پروژه بوده است که قطعا در شش ماهه دوم با تمهیدات اتخاذ شده روند رو به رشدی خواهیم داشت. همچنین اصلاحات موردنیاز در این زمینه برای درج در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور ارایه شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر