کد خبر: 51602
A

رئیس اتحادیه دکه‌داران: افزایش قیمت سیگار باعث تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان شده است/ کاهش 15 درصدی قیمت سیگار در دو روز گذشته

رئیس اتحادیه دکه‌داران گفت: امیدواریم که کاهش قیمت سیگار ادامه داشته باشد زیرا افزایش سیگار در چند ماه اخیر غیر طبیعی بوده است و باعث شده برخی مصرف‌کنندگان به سبب گرانی، ذائقه خود را تغییر دهند.

رئیس اتحادیه دکه‌داران: افزایش قیمت سیگار باعث تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان شده است/ کاهش 15 درصدی قیمت سیگار در دو روز گذشته

به گزارش دیده بان ایران؛ نادر فداکار در خصوص ارزان شدن سیگار در مراکز خرده‌فروشی گفت: تحت تاثیر کاهش قیمت دلار در دو روز گذشته، سیگار نیز مانند سایر اقلام که با دلار ارتباط دارد کاهش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه دکه‌داران اظهار داشت: اخباری که در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی مبنی بر کاهش 50 درصدی سیگار عنوان شده صحت ندارد و نهایتا 15 درصد ما کاهش داشته‌ایم.

وی افزود: سیگاری که دو روز پیش جعبه‌ای 120 هزار تومان خریداری می‌شد امروز 100 هزار تومان شده است به طور کلی در تمام رسته‌ها آن طور که قیمت‌ها بالا می‌رود به همان سرعت پایین نمی‌آید این یک اصل جا افتاده در اقتصاد کشور است.

فداکار تصریح کرد: اکنون اجناسی که در بازار وجود دارد برای خرید دو – سه روز پیش است و تحت تاثیر قیمت دلار در همان روز، پس تاثیر قیمت دلار امروز، فردا و پس فردا بر سیگار مشخص می‌شود. ضمن آنکه اگر روند نزولی ادامه داشته باشد مقاومت‌هایی برای ارزان فروختن صورت می‌گیرد زیرا فروشنده ضرر می‌کند پس تا مجبور نشود به قیمت قبلی جنس خود را به فروش نمی‌رساند مگر اینکه جنس جدید به مقدار زیاد در بازار توزیع شود، در آن هنگام مجبور می‌شوند که به قیمت جدید که ارزان‌تر از قبل است تن بدهند.

وی در پایان گفت: امیدواریم که این کاهش قیمت ادامه داشته باشد زیرا افزایش سیگار در چند ماه اخیر غیر طبیعی بوده است و باعث شده برخی مصرف‌کنندگان به سبب گرانی ذائقه خود را تغییر دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر