کد خبر: 51687
A

نتایج بررسی دزدیدن آی پی های تلگرام توسط کارمندان مخابرات

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نتیجه بررسی اقدام هایجک کردن (دزدیدن) آی پی های شبکه پیام رسان تلگرام را تشریح کرد و گفت: افرادی که در این ماجرا نقش داشتند به مراجع قضایی معرفی شدند.

نتایج بررسی دزدیدن آی پی های تلگرام توسط کارمندان مخابرات

به گزارش دیده بان ایران؛ مجید صدری امروز در نشست خبری در نمایشگاه تلکام درباره اقدام اخیر مخابرات در دزدیدن نشانی های آی پی تلگرام که گفته شد باعث بروز اختلال جهانی در سرویس تلگرام شد، گفت: این موضوع بررسی شد و کارمندانی که در این ماجرا نقش داشتند به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شدند.

وی در مورد اینکه آیا این اقدام عمدی و یا غیرعمدی بوده است، گفت: تشخیص این موضوع در صلاحیت مراجع ذیصلاح است و نمی توانم درباره آن اظهارنظر کنم.

به گزارش مهر، مردادماه امسال شرکت مخابرات در اقدامی برای گمراه کردن سروس دهنده های بین المللی قصد داشته ترافیک تلگرام را به جای هدایت به مقصد اصلی، به سمت ایران هدایت کند. این موضوع که با عنوان دزدیدن آی پی (هایجک) شناخته می شود، اقدامی فنی است که گفته شده بود در آن زمان باعث اختلال در شبکه پیام رسان تلگرام شده بود.

در آن زمان، وزیر ارتباطات با تأیید موضوع سرقت و جعل نشانی آ پی های شبکه تلگرام، دستور رسیدگی به این موضوع را صادر کرده بود. این اقدام در نتیجه پروژه تغییر توپولوژی و تجمیع شبکه استانی مخابرات در شیراز و بوشهر انجام شده بود.

جهرمی تاکید کرده بود که در صورت تأیید این خطا چه به صورت سهوی و عمدی مخابرات ایران جریمه سنگین خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر