کد خبر: 51760
A

گفت و گو با بنیانگذار هشتگ بیمه (#بیمه) درباره ایجاد یک استارت آپ جدید در حوزه بیمه / تبدیل شدن بازار سنتی به بازار مدرن

این روز ها با هر کی صحبت میکنی یه استارتآپ داره اینکه همه در تلاش برای اتفاقات خوب هستند خیلی خوبه اما یکی از دلایل اصلی که من قدم تو این چالش گذاشتم این بود که جلو خلاقیت و ایده پردازی در محیط هایی که فعالیت داشتم گرفته می شد شاید حتی بعضی از مدیران به ایده ها گوش میدادند ولی متاسفانه فقط گوش داده می شد بنابراین در سال 94 بود که تصمیم گرفتم وارد این چالش جذاب و سخت بشم و تجربیات خود در رفع مشکلی از جامعه قدم بردارم.

گفت و گو با بنیانگذار هشتگ بیمه (#بیمه) درباره ایجاد یک استارت آپ جدید در حوزه بیمه / تبدیل شدن بازار سنتی به بازار مدرن

دیده بان ایران :در دنیای پرتلاطم امروزی که هر لحظه تغییرات اساسی در صنایع مختلف روی می‌دهد، صنعت بیمه نیز سهم خود را از این تغییرات به خوبی ایفا کرده و با سرعت فراوانی در حال پیشرفت می‌باشد.

این تغییرات در جهت تبدیل شدن بازار سنتی به بازار مدرن و استفاده هرچه بهتر این صنعت از تکنولوژی روز دنیا است و در این زمینه شاهد پیشرفت‌های بسزایی هستیم.

یکی از مصادیق تبدیل بازار سنتی به بازار مدرن در صنعت بیمه راه‌اندازی هشتک بیمه (#بیمه) بوده که پیوند صنعت بیمه با تکنولوژی روز را به خوبی نشان می‌دهد؛ این پیوند حاصل ماه‌ها تلاش و کوشش جوانان تلاشگر ایران زمین است.

در این مصاحبه بر آنیم با علیرضا عقیلی مدیرعامل و بنیان‌گذار هشتگ بیمه(#بیمه) به گفت‌وگو بنشینیم و ضمن آشنایی مخاطبان عزیز با یک کسب‌وکارنوین، در جریان سختی‌های کارآفرینی در صنعت بیمه هم قرار گیریم.

از خودتان و تجربیات کاری‌تان بگویید؟

 

من علیرضا عقیلی زاده کویر،بنیان‌گذار هشتگ بیمه هستم.تقریباً در حدود 12 سال هست که در حوزه IT در حال فعالیت هستم. در مجموعه‌های مختلفی فعالیت داشتم که از بهترین‌های آن میتونم گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد رو نام ببرم که تجربیات خوبی به دست آوردم و در کنار افراد حرفه‌ای تونستم اتفاقات جالبی رو رقم بزنم که همه این اتفاقات و تجربیات من رو برای ادامه راه یاری کردند

چرا استارتاپ؟

 

این روزها با هر کی صحبت می‌کنی یه استارتاپ داره اینکه همه در تلاش برای اتفاقات خوب هستند خیلی خوبه، اما یکی از دلایل اصلی که من قدم تو این چالش گذاشتم این بود که جلوی خلاقیت و ایده پردازی در محیط‌هایی که فعالیت داشتم گرفته می‌شد. شاید حتی بعضی از مدیران به ایده‌ها گوش می‌دادند ولی متأسفانه فقط گوش داده می‌شد؛ بنابراین در سال 94 بود که تصمیم گرفتم وارد این چالش جذاب و سخت بشم و تجربیات خود در رفع مشکلی از جامعه قدم بردارم.

از چه زمانی به فکر استارتاپ در حوزه بیمه بودید؟

 

اگه بخوام دقیق بگم بهمن ماه 95 بود،که جرقه فعالیت تو حوزه بیمه برام زده شد. از مشکلاتی که خودم برای خرید بیمه باهاش مواجه بودم و می‌دیدم این مشکلات رو دوستان و نزدیکانم دارن اینه که واقعاًبیمه‌ای که خرید می‌کنم بهترین بیمه برای من هست یا نه؟ این یهسؤال مهمه که باید از خودمون بپرسیم. این سؤال علت تولد هشتگ بیمه بود و تشکیل یکی از بهترین تیم‌هایی که تا حالا داشتم.

کار خود را با چه سرمایه ­ای شروع کردید؟

 

سرمایه ما برای شروع این کار وجود همکارانی در قالب یک تیم یکدل بوده است و با ورود به شتابدهنده نوین‌تک تونستیم علاوه بر سرمایه‌های مادی از سرمایه‌هایغیرمادیو تجربیات این تیم،استفاده کنیم. به‌ویژه آقای محمدرضا قبادی مدیرعامل نوین‌تک که کلی انرژی بهت میده وقتی باهاش هم‌کلام میشی.

مشکلات و مسائل مسیرتان را چگونه رفع کردید؟

 

اول یک نکته رو بگم که اگر می‌خواهید قدم تو این راه بذارید باید بدونید این مسیر خیلی سخت و دشواره و باید قبل از ورود، خودتون رو آماده کلی اتفاق و چالش بکنید. ولی رمز اینکه تونستم تا اینجا از پس این چالش‌ها و پستی و بلندی‌ها بربیام، اول یک تیم یکدل و متحد هستش که همه برای یک هدف تلاش می‌کنند و دوم تلاش برای رسیدن به هدفه. به نظر من این دو لازمه موفقیت هر کسب‌وکاری هستند.

تیم خود رو معرفی کنید.

تیم ما تیمی همدل، با پشتکار و انرژی فراوان که شبانه روز تلاش نموده است تا بتواند این محصول را به بهترین شکل ممکن به مشتریان ارائه دهد. آقای علی اصغر کلایی به عنوان مدیر بازاریابی، آقای وحید گودرزیبه عنوان مدیر تیم فنی همراه با خانم پروانه کوهی به عنوان توسعه دهنده وب و من بنیان گذار این تیم هستمدر این استارتاپ همکاری میکنیم.

به نظر شما شاخصه مهم کار تیمی و گروهی چیست؟

 

یکدل بودن تیم ، تقسیم وظایف و مسئولیت‌پذیری اعضای تیم و از همه مهم‌تر در عین جدی بودن در کار، رفیق بودن اعضای تیم.به‌راحتی و قدرت میگم که این رفاقتی که در تیم هشتگ بیمه وجود داره باعث شده تا این لحظه بسیاری از مشکلات را سپری کنیم.

 

چرا نام هشتگ بیمه را انتخاب کردید؟

چه سؤال جالبی! منو برد به‌کلی خاطره برای انتخاب اسم.تقریباً 4 ماه بر روی انتخاب اون بررسی و جستجو داشتیم و بالاخره تمام اعضای تیم بر روی اسم هشتگ بیمه اتفاق نظر پیدا کردیم.

اما چرا هشتگ بیمه ؟

بذارید اول در مورد رسالت هشتگ بیمه بگم چون دقیقاًنشان‌دهنده اسم ما است. رسالت ما آگاهی، شفافیت و انعطاف‌پذیری در صنعت بیمه است. پس هشتگ بیمه را انتخاب کردیم چون هشتگ نشانه شفافیت، آگاهی و جستجوو مفهوم ایده و کار ماست. تولد هشتگ بیمه یک اتفاق جذاب برای صنعت بیمه خواهد بود.

بهترین خاطره در طول این مدت چه بوده است؟

 

کل این مسیر برای من بهترین خاطره هست ولی اگه بخوام یک مورد رو تعریف بکنم اسفند 96 بود که کلی خسته بودم و واقعاً انرژی خودم به کمترین حد خود رسیده بود. تصمیم گرفتم با چند نماینده صحبت کنیم و بازخورد بگیریم. با چند تا نماینده صحبت کردیم و چقدر استقبال کردند و به من انرژی دادند. اون روز یه روز خوب برای من و هم‌تیمی‌هام بود که انتخاب مسیرمون رو درست دیدیم و اینکه میتونیم از دغدغه‌ها کم کنیم.

چه میزان موفقیت و  یا شکست را پیش بینی کرده‌اید؟

هیچ‌وقت تمیتونم بگم چه میزان موفقیت و یا شکست. درست عین یک مربی فوتبال که هیچ‌وقت نمیتونه بگه قبل از شروع مسابقه تیمش برنده هست و یا بازنده. فقط میتونم بگم که تیم هشتگ بیمه همه تلاش خودش رو میکنه تا در صنعت بیمه قدمی مؤثر برداره.

هشتگ بیمه در رشد صنعت بیمه کشور چه نقشی خواهد داشت؟

تیم هشتگ بیمه سعی داره آگاهی، شفافیت، انعطاف‌پذیری را در صنعت بیمه بیش از بیش ایجاد کنه. میدونیم کاری بس سخت رو پیش رو داریم ولی انرژی و سخت‌کوشی و یکدلی هشتگ بیمه اینقدر زیاد هست که برای رسید به هدف خود از هیچ تلاشی دست نمیکشه. ما سعی داریم تا به مردم اطلاع دهیم که بیمه چه خدمت خوبی برای هر انسانی است، ولی متأسفانهبه دلیل خشکی و ناآگاهی، همه بیمه رو با دید منفی نگاه می‌کنند. ما قول می‌دیم این دید رو مثبت کنیم

از ارتباط همکاری و مدل کار گروهی خود بیشتر  بگویید؟

مدل کاری که از ابتدا در تیم هشتگ بیمه ایجاد کردم خواست سه چیز از هم‌تیمی هایم بود. اولیش لذت بردن از کنار هم بودن، دوممسئولیت‌پذیری ودغدغه هشتگ بیمه را داشتن و سومی که از همه مهمتره اینه که هشتگ بیمه جزئی از خانواده هر کدوممون باشه. این سه اصل و پایه تیم هشتگ بیمه هستش. من به‌عنوانبنیان‌گذار هشتگ بیمه افتخار می‌کنم در کنار تیمی متحد و یکدل هستم. بالن هشتگ بیمه با قدرت در حال حرکته.

آینده و چشم‌انداز هشتگ بیمه را چگونه می‌بینید؟

چشم‌انداز و هدف هشتگ بیمه در 5 سال آینده اینه که یکی از بازیگران اصلی در ارائه خدمات و فروش بیمه در کشور باشه.

اگر به عقب برگردید باز هم همین مسیر را برای پیشرفت انتخاب می‌کنید؟

اگه بخوام خیلی واضح و رو راست جواب بدم بله باز هم همین مسیر رو انتخاب می‌کردم و این چالش سخت و جذاب رو طی می‌کردم.

پیشنهاد شما برای استارتاپ‌ها و افرادی که قصد ورود به این صنعت را دارند چیست؟

 

استارتاپ مسیر خوبی برای زود پول‌دار شدن نیست. پس اگه دنبال رسیدن به موفقیت در زمان کم هستید این مسیر، مسیر درستی نیست. حرفی که میخوام بزنم اینکه اگه میخواهیدوارد این چالش بشید کفش آهنی به پا کنید. چرا که باید از کلی مسیر پر پیچ و خم و موانع عبور کنید. ولی خبر خوب اینکه این چالش اینقد جذابه که  وقتی وارد اون بشید با همه سختی‌هاش دوست دارید همچنان برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید.فقط یادتون باشه درست مشکل رو شناسایی کنید و راه حل کوتاه و آسونی رو براش ایجاد کنید. شناسایی درست مشکل از صحبت با مردم به دست می آید، پس شروع کنید به صحبت و مشکلات را درست پیدا کنید. جواب، خودش رو نشون میده. من شما رو دعوت می‌کنم تا این چالش رو امتحان کنید البته اگه کفش آهنی پوشیدید.

در پایان از سایت دیده بان ایران که با تمرکز، سعی در معرفی استارتاپ ها و تلاش های مکرر آنها برای رسیدن به هدف نهایی میباشد، کمال تشکر را دارم.

www.hashtagbime.com

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر