کد خبر: 52666
A
حسین مقصودی سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی

دست رد مجلس به سینه دولت درباره ۲ گزینه مد نظر روحانی برای وزارت کار و اقتصاد

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که دولت در صدد معرفی ۴ وزیر راه، صنعت، اقتصاد و کار به مجلس است؛ گفته می‌شود شریعتمداری از وزارت صنعت برکنار اما به وزارت کار می‌رود. مقصودی با بیان اینکه نمی‌گوییم دولت همه اختیار وزرا را به مجلس بدهد تصریح کرد: روحانی این را بداند که مجلس فعلی مانند سال گذشته چشم بسته به همه وزرا با رأی بالا رأی اعتماد نمی‌دهد که این اعتماد در نهایت منجر به این شد که کشور و اقتصاد کشور لطمه‌های شدیدی دید.

دست رد مجلس به سینه دولت درباره ۲ گزینه مد نظر روحانی برای وزارت کار و اقتصاد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حسین مقصودی، عضو فراکسیون جوانان مجلس و سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص معرفی وزرای جدید دولت و گزینه‌های پیش رو اظهار کرد: در حدود دو سال است که اصلاح کابینه روحانی به یکی از دغدغه‌های اصلی مجلس تبدیل شده و نظر مجلس است که تیم اقتصادی دولت و کابینه سالخورده نمی‌تواند از عهده مشکلات کشور بر آید.

وی در ادامه افزود: امروز با توجه به شرایط به وجود آمده شاهد هستیم که کشتی دولت به گل نشسته و مشخص نیست چرا آقای روحانی با مردم و مجلس لجبازی و کابینه خود را ترمیم نکرد. درگیری‌های سیاسی نگذاشت بهترین استفاده از متخصصان صورت بگیرد.

عضو فراکسیون جوانان مجلس با اشاره به اینکه مشاورین و اطرافیان آقای روحانی دلسوز نبوده و مشاوره غلط به روحانی دادند عنوان کرد: بارها به آقای روحانی گفتیم که آمریکا و رؤسای جمهور آن نمی‌توانند  مشکلی از کشور حل کنند.

مقصودی ضمن تأکید بر لزوم استفاده از توانایی‌های متخصصان داخلی عنوان کرد: باید دولت از همه تفکرات و گرایش‌ها برای اداره کشور کمک می‌گرفت اما امروز باید بفهمیم علی‌رغم اینکه از پایان سال ۹۶ به آقای روحانی گفته شده سیف نمی‌تواند در  سمت ریاست بانک مرکزی بماند اما با پافشاری روحانی وی در این سمت مانده و چنین هزینه‌ای برای نظام به وجود آورد.

وی در ادامه افزود: شنیده‌ایم که رئیس دیوان محاسبات گفته است در پایان سال ۹۶، انفصال از خدمت آقای سیف باید اجرا می‌شده است ولی اکنون که ۱۸ هزار میلیارد دلار ضرر و زیان به کشور و  مردم تحمیل شده است کسی پاسخگو نیست که همه این ضرر و زیان‌ها ناشی از عدم رسیدگی به این حکم است.

عضو فراکسیون جوانان مجلس با بیان اینکه دولت یک حکم مهم برای یک مسند مهم کشوری را اجرا نکرده عنوان کرد: تنش‌های زیادی میان مجلس ایجاد شد که همه آن‌ها بر سر آقای سیف بود؛ هر چند روز یک بار بخشنامه‌ای مغایر با بخشنامه قبلی از سوی دولت به ویژه شخص آقای جهانگیری صادر می‌شود که بازرگان، صادرکننده، واردکننده به خاطر این بخشنامه‌های دست‌و‌پا‌گیر فعالیتشان مختل شده است.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن انتقاد از عدم همکاری دولت با بخش خصوصی اظهار کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که دولت در صدد معرفی ۴ وزیر راه، صنعت، اقتصاد و کار به مجلس است؛ گفته می‌شود شریعتمداری از وزارت صنعت برکنار اما به وزارت کار می‌رود.

مقصودی با بیان اینکه نمی‌گوییم دولت همه اختیار وزرا را به مجلس بدهد تصریح کرد: روحانی این را بداند که مجلس فعلی مانند سال گذشته چشم بسته به همه وزرا با رأی بالا رأی اعتماد نمی‌دهد که این اعتماد در نهایت منجر به این شد که کشور و اقتصاد کشور لطمه‌های شدیدی دید.

وی ضمن بیان اینکه مجلس حتی زندگی‌نامه وزرایی که معرفی می‌شود را بیرون می‌آورد عنوان کرد: نمایندگان با گزینه‌ای که امروز زمزمه‌های معرفی او به عنوان وزیر صنعت در مجلس و دولت پیچیده مخالف هستند ؛ این فرد در تیم جهانگیری بوده و دختر و پسرش در آمریکا در حال زندگی هستند.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه افزود: وزیر اقتصاد هم فردی است که از تیم آقای نوبخت معرفی می‌شود و به نظر می‌رسد به جای اینکه مردم سهامدار این کشور باشند، نوبخت و جهانگیری سهامدار کشور شده‌اند؛ این دو وزیری که به عنوان وزیر اقتصاد و صنعت معرفی می‌شوند قطعاً رای نخواهند آورد.

مقصودی با تأکید بر لزوم تخصص گرایی گفت: قرار نیست اگر تغییری در مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی اتفاق می‌افتد این تغییرات در دقیقه ۹۰ صورت بگیرد؛ تغییرات در مدیران وزیر صنعت در دقیقه‌های ۹۰ شائبه‌های زیادی دارد و بهتر است اگر تغییراتی صورت می‌گیرد گزینه‌های معلوم الحال بخش خصوصی به شرکت‌های خودروسازی وارد نشوند.

وی همچنین بیان کرد: اگر قرار است تغییری در سایپا ایجاد شود باید از بدنه این شرکت باشد کسانی معرفی شوند که سال‌ها برای این مجموعه زحمت کشیده‌اند و کارگزاران شرکت‌ها و کسانی که در خارج از کشور اقامت دارند وابسته به غرب هستند و با خروج سرمایه از کشور برای خودشان منازل ۲۸۰۰ متری در تورنتو آمریکا خریداری کرده‌اند.

خاطرنشان می‌شود در روزهای گذشته اخباری غیررسمی مبنی معرفی شریعتمداری به عنوان وزیر کار و ویسه به عنوان وزیر صنعت در رسانه‌های غیررسمی منتشر شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر