کد خبر: 5318
A

دکتر جهانگیری ایستگاه ریخته گری شماره 5 ذوب آهن و خط تولید راه آهن در شرکت ذوب آهن اصفهان را افتتاح کرد

با حضور معاون اول رییس جمهور خط تولید ریل راه آهن در شرکت ذوب آهن اصفهان و همچنین ا یستگاه ریخته گری شماره 5 ذوب آهن مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر جهانگیری ایستگاه ریخته گری شماره 5 ذوب آهن و خط تولید راه آهن در شرکت ذوب آهن اصفهان را افتتاح کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر اسحاق جهانگیری صبح امروز (پنجشنبه) در دومین روز از سفر خود به استان اصفهان، با حضور در شهرستان لنجان، خط تولید ریل راه آهن در شرکت ملی ذوب آهن اصفهان را افتتاح و از بخش های مختلف این خط تولید بازدید کرد.
 گفتنی است دکتر جهانگیری پیش از افتتاح این خط تولید،‌ در محل یادمان شهدای ذوب آهن اصفهان حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.  

 شروع پروژه خط تولید ریل ملی شهریور سال 93 و زمان اتمام آن شهریور 95 بوده است.  

 اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه 28.2 میلیون یورو و 570 میلیارد ریال است.

 این خط تولید که ظرفیت تولید 400 هزار تن انواع ریل در سال را دارد، بخشی از ریل مورد نیاز راه آهن جمهوری اسلامی ایران و قطار شهری را تولید می کند.
 
همچنین گفتنی است که دکتر اسحاق جهانگیری در جریان افتتاح پروژه های مجتمع ذوب آهن اصفهان، پس از افتتاح خط تولید ریل ملی، ایستگاه ریخته گری شماره 5 را مورد بهره برداری قرار داد.  

 زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه سال 91 و پایان آن شهریور 95 بوده است.

 برای اجرای این طرح 10 میلیون یورو و 300 میلیارد ریال هزینه شده است.
 با بهره برداری از ایستگاه ریخته گری شماره 5، حدود 1 میلیون تن به ظرفیت ریخته گری ذوب آهن اصفهان اضافه می شود و امکان تولید شمش های فولادی در مارک های مختلف مهیا می گردد.
 
 گفتنی است با راه اندازی این پروژه، عملاً دانش فنی طراحی و احداث واحدهای ریخته گری مداوم تا ظرفیت 1 میلیون تن در ذوب آهن اصفهان نهادینه و بومی سازی شده است.
 
 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر