کد خبر: 53257
A

جعفرزاده ایمن‌آبادی: افزایش نرخ دلارفقط به صنعت توریسم رونق داده است

عضو فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که نگاه به گردشگران تغییر کرده است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی: افزایش نرخ دلارفقط به صنعت توریسم رونق داده است

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به ضرورت و اهمیت صنعت توریسم در کشور، گفت: بعد از نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت دلار در کشور، زمینه‌ای به لحاظ اقتصادی و مالی ایجاد شد تا گردشگران ایران را به عنوان یک کشور ارزان برای سفر انتخاب کنند و این تاثیر محسوسی در صنعت توریسم کشور داشت ولی واقعیت آن است که به جز این عامل اتفاق دیگری در این زمینه رخ نداد و تنها تغییر قیمت دلار عامل محرک افزایش گردشگران بوده است. 

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری  نیازمند زیرساخت‌ها و بسترهای مختلف و مناسبی است، تصریح کرد: متاسفانه باید گفت که در عین فراهم شدن بستر اقتصادی برای توسعه صنعت گردشگری ما هنوز شاهد اقدام و یا برنامه و جریانی از سوی متولیان گردشگری در کشور نیستیم و اگر اتفاقی یا رونقی در گردشگری رخ می‌دهد، کاملا اتفاقی و باری به هرجهت است. نه خبری از معرفی جاذبه‌های ایرانی در عرصه بین المللی و نه زمینه و بستر گردش و حضور گردشگران در کشور تبیین شده است. 

این عضو فراکسیون مستقلین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید یک خانه‌تکانی در حوزه گردشگری کشور صورت بگیرد، اظهارکرد: باید دولت و مجلس به این حوزه به صورت جدی ورود کنند. باید به لحاظ قانونی و همین طور اجرایی امکانات و شرایط توسعه صنعت گردشگری در کشور فراهم شد. متاسفانه اراده جدی در این حوزه وجود ندارد. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به لحاظ فرهنگی برنامه یا اقداماتی برای تقویت گردشگری در کشور طراحی و اجرایی شده است، به اعتمادآنلاین توضیح داد: در این خصوص نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. ما نه تنها برنامه‌ای برای جذب بیشتر گردشگران اجرایی و عملیاتی نکرده‌ایم، حتی به سبب برخی جریان‌سازی‌ها و حواشی باعث شدیم که از رشد گردشگران منطقه‌ای و مسلمان به سمت کشور خودمان جلوگیری کنیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: امروز شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که نگاه به گردشگران تغییر کرده است. در واقع شرایط گردشگری ما رفته رفته رو به توسعه بود که آمدند و روی این نقطه قوت کار کردند. البته نمی‌خواهم درباره این حواشی و اتفاقات قضاوتی داشته باشم ولی برخی جریان‌سازی‌ها باعث شدند که در شهری مانند مشهد که یک قطب گردشگری در کشور محسوب می‌شود، مردم یک گردشگر مسلمان و عرب را با نگاه دیگری ببیند. در حالی که آن گردشگر با خانواده و بستگان خود به ایران آمده و هدف زیارتی دارد.

این عضو فراکسیون گردشگری در پایان تصریح کرد: ما قبل از زمینه‌سازی برای گردشگری نسبت به فرهنگ‌سازی و ضرورت آن در کشور آگاه باشیم . باید در این خصوص نیز با برنامه و درست پیش برویم. چراکه در شرایط کنونی با توجه به اتفاقاتی که رخ داده اهمیت و ضرورت صنعت توریسم برای درآمدزایی و جذب سرمایه بیش از گذشته مهم تلقی می‌شود./ اعتماد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر