کد خبر: 53280
A

آیا طرح مسکن مهر در دولت روحانی پایان خواهد یافت؟

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی اعتبار قابل توجهی وجود ندارد که بتوان آن را برای مسکن مهر اختصاص داد، بنابر این امیدی نیست که این طرح در ماه‌های آتی به سرانجام برسد.

آیا طرح مسکن مهر در دولت روحانی پایان خواهد یافت؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ یوناتن بت کلیا  با اشاره به تأخیر چند ساله در اتمام پروژه مسکن مهر در کشور، گفت: قطعا شعار و وعده دادن برای هر مسئولی بسیار آسان است، اما عمل به وعده ها همواره با تعلل صورت می گیرد و این مسئله مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می کند.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی برای اجرای پروژه های عمرانی به حدود 500 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اجرای تمام پروژه ها، سال های سال به طول می انجامد که پروژه مسکن مهر یکی از مهم ترین این پروژه ها محسوب می شود.

ساخت 300 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است

وی گفت: مسکن مهر از زمان وزارت نیکزاد بر وزارت راه و شهرسازی آغاز شد و تاکنون با گذشت چندین سال و تغییر دولت‌ها، هنوز مسکن مهر به اتمام  نرسیده و بر اساس آمارها هنوز ساخت حدود 300 هزار واحد باقی مانده است که این مسئله نشان دهنده کمبود اعتبارات و تخصیص قطره چکانی بودجه است.

بعید است که پروژه مسکن مهر تا دو سال آینده به سرانجام برسد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه رئیس جمهور و وزیر جدید راه و شهرسازی وعده داده اند که هر چه سریع تر پروژه مسکن مهر را به اتمام برسانند، گفت: ما امیدوار به وعده های دولتمردان هستیم.

با توجه به نحوه تخصیص اعتبارات و امکانات ارائه شده، من بعید میدانم که پروژه مسکن مهر حداقل برای دو سال آینده به سرانجام برسد

وی گفت: با توجه به نحوه تخصیص اعتبارات و امکانات ارائه شده، من بعید میدانم که پروژه مسکن مهر حداقل برای دو سال آینده به سرانجام برسد.

هیچ امیدی به اتمام مسکن مهر نیست

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی اعتبار قابل توجهی وجود ندارد که بتوان آن را برای حوزه وزارت راه و شهرسازی به ویژه مسکن مهر اختصاص داد، بنابر این امیدی نیست که مسکن مهر در ماه های آتی به سرانجام برسد.

افزایش ناچیز وام، مشکلات مسکن مهر را حل نمی کند/ مردم زیان دیدگان اصلی تعلل دولت

بت کلیا در واکنش به برنامه ریزی مسئولان برای افزایش تنها 5 میلیونی وام متقاضیان مسکن مهر، گفت: قطعا این میزان اعتبار بسیار ناچیز است و با وجود این اعتبار بخش قابل توجهی از مشکلات مالی افراد باقی می ماند، این در حالی است که تنها کسانی که از روند تأخیری دولت برای اجرای مسکن مهر ضرر می کنند، مردم و متقاضیان هستند، زیرا تعلل از دولت بوده، اما آن ها باید پول افزایش قیمت مصالح و تجهیزات ساختمانی را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: دولت یک بار برای همیشه باید اعتبار کافی را جهت اتمام پروژه مسکن مهر کل کشور اختصاص دهد، تا متقاضیان بتوانند به سرعت از این امکانات استفاده کنند، نه اینکه چند سال منتظر خانه باشند.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر