کد خبر: 53285
A

میانگین مصرف بنزین ایران در هر 100 کیلومتر 10 برابر ژاپن و آلمان است!

میانگین مصرف بنزین ما در هر 100 کیلومتر 10 برابر ژاپن و آلمان است!

میانگین مصرف بنزین ایران  در هر 100 کیلومتر 10 برابر ژاپن و آلمان است!

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حسین صادقیان بعدازظهر امروز (دوشنبه) در جلسه هم‌اندیشی انجمن جایگاه‌داران استان با مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان با اشاره به اینکه به دلیل افزایش نرخ ارز متأسفانه قاچاق نفت گاز افزایش یافته است، اظهار کرد: بالارفتن نرخ دلار موجب افزایش کارت فروشی نفت گاز شده است، البته استفاده دوباره از کارت سوخت بخشی از مشکلات مربوط به قاچاق بنزین را حل خواهد کرد، اما باید پیگیر زیرساخت‌ها باشیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از مصیبت‌های بزرگ کشور مصرف بالای انرژی است، به‌نحوی‌که جامعه ترمز مصرف خود را فراموش کرده است، ادامه داد: در ایران به ازای هر 10 سال، مصرف سوخت 2 برابر می‌شود که این آمار در اروپا به ازای هر 50 سال است. ایران پیشتاز مصرف انرژی و سوخت در دنیاست به گونه‌ای که بعد از ونزوئلا بی‌ارزش‌ترین و بی‌بهاترین قیمت کالا مربوط به نرخ بنزین است.

 

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان با تأکید بر ضرورت کیفی سازی جایگاه‌ها برای افزایش درآمد به جای افزایش فروش بنزین  اظهار کرد: میانگین مصرف بنزین ایران در 100 کیلومتر 11 لیتر است، اما این میزان در ژاپن و آلمان 2.5 لیتر و در فرانسه 1.9 لیتر است. دلیل مصرف پایین بنزین در کشورهای دیگر مربوط به توسعه زیرساخت‌ها بوده که موجب تمایل نداشتن مردم در استفاده از خودروهای شخصی خود شده است.

 

صادقیان با تأکید بر اینکه دولت در بخش سوخت و به خصوص بنزین طرح‌های مختلفی دارد، تصریح کرد: متأسفانه مشکل امروز در مصرف بالای سوخت است. سیستم جایگاه‌داری برای افزایش درآمد در کشور باید متحول شود؛ در حال حاضر 90 درصد جایگاه‌های اصفهان در رده ممتاز هستند و طرح درجه‌بندی جایگاه‌ها موجب احیاء جایگاه‌های استان شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر