کد خبر: 54160
A

کاهش قیمت طلا در بازار ادامه دارد/ اظهار امیدواری نسبت به ایجاد رونق و آرامش در بازار کسب و کار

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه گفت: قیمت سکه و طلا روز به روز در حال کاهش است و نرخ سکه طرح قدیم تا 3 میلیون و 580 هزار تومان کاهش یافته است.

کاهش قیمت طلا در بازار ادامه دارد/ اظهار امیدواری نسبت به ایجاد رونق و آرامش در بازار کسب و کار

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد محمدولی رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با قیمت طلا و سکه در بازار اظهار کرد: قیمت سکه و طلا رو به کاهش است و سکه امامی با قیمت 3 میلیون و 795 هزار تومان امروز در بازار خرید و فروش می‌شود.

وی افزود: سکه طرح قدیم هم 3 میلیون و 580 هزار تومان،‌ نیم سکه یک میلیون و 890 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 62 هزار تومان و سکه گرمی 643 هزار تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه در خصوص قیمت طلا خاطرنشان کرد: قیمت طلا هم مثقال 17 عیار یک میلیون و 500 هزار تومان و طلای 18 عیار هر گرم 346 هزار تومان است.

محمدولی دلیل کاهش قیمت‌ها را مدیریت دولت دانسته و تصریح کرد: این کاهش قیمت‌ها به نگاه مثبت مسئولین بانک مرکزی، دولت و بازار برمی‌گردد که خوشبختانه قیمت‌ها کاهش یافته و امیدواریم همین مدیریت و سیاست ادامه دار باشد تا بازار کسب و کار رونق و آرامش بیشتری پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر بازار طلا بسیار راکد است و به جز خود کسبه کسی در بازار نیست. عرضه طلا و سکه افزایش یافته اما تقاضا برای کالا بسیار کم شده است. ما انتظار کاهش قیمت را داشتیم البته در گذشته مدیریت اقتصادی به خوبی الان نبود اما کم کم اوضاع بهتر شد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تشریح کرد: سکه و ارز مکمل یکدیگر هستند و در حال حاضر ارز تقاضا را به خوبی پاسخ می‌دهد و دلیل کاهش قیمت هم کاهش تقاضا در بازار است. ما امیدواریم روند ثبات بازار به جایی برسد که بازار تنظیم شود و مردم به بازار برای خرید بازگردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر