کد خبر: 54380
A

پیش‌بینی قیمت مسکن توسط عضو کمیسیون عمران مجلس

عبدالکریم حسین زاده عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قیمت بازار مسکن در شرایط کنونی قابل پیش بینی نیست، اما قطعا افزایش ارزش پول ملی بر کاهش قیمت مسکن تأثیرگذار است.

پیش‌بینی قیمت مسکن توسط عضو کمیسیون عمران مجلس

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ عبدالکریم حسین زاده درباره وضعیت بازار مسکن طی ماه های آینده، گفت: در شرایط کنونی نمی توان ارزیابی دقیق از وضعیت بازار مسکن در ماه های آینده یا سال آینده داشت، زیرا اقتصاد کشور درگیر تلاطم بوده و این مشکلات بر قیمت بازار مسکن اثرگذار است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک مرکزی سیاستی را اخیرا در پیش گرفته که به اعتقاد من، استراتژی درستی است که بر اساس آن به دنبال آن است که به جای مدیریت ارزهای خارجی، ریال را در کشور مدیریت کند که به نظر می رسد این مسئله در آینده می تواند به افزایش ثبات اقتصادی کمک کند.

 

وی گفت: اگر مدیران ما بر روی اقتصاد مبتنی بر ریال مدیریت و کنترل داشته باشند، می توان به بهبود و افزایش ارزش پول ملی امید داشت، اما متأسفانه تاکنون سیاست کشور در بحث پول ملی بسیار باز بوده است و این مسئله موجب تأثیرگذاری چشمگیر ارز های خارجی بر اقتصاد کشور شده است.

 

حسین زاده تصریح کرد: یکی از موارد تأثیرگذار ارز خارجی بر اقتصاد کشور، بازار مسکن است، به طوری که با افزایش نرخ ارز در کشور، بازار مسکن نیز دچار تلاطم و افزایش قیمت شد.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: اگر بانک مرکزی بخش ها و بازارهایی که ریال بر روی آن تأثیرگذار است، را مدیریت و برای آن ها برنامه ریزی کند، می توان به کاهش قیمت ها فکر کرد که در این رابطه بازار مسکن نیز مستثنی نیست و مدیریت ریال توسط متولیان بانکی در بازار مسکن و تجهیزات و مصالح ساختمانی می تواند به کاهش قیمت مسکن منجر شود.

 

وی ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی نمی توان گفت که مثلا قیمت مسکن تا پایان سال حدود 30 درصد کاهش پیدا می کند، این اظهار نظرها و آماردهی ها تنها بر مبنای کاهش قیمت ارز، مشکلاتی را برای خریداران و فروشندگان بازار مسکن ایجاد می کند. حال این سوال پیش می آید که پشتوانه علمی این اظهار نظر ها چیست؟، بنابر این نمی توان روند کنونی قیمت ارز دل بسته و آمار ارائه کرد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا دولت و وزارت راه و شهرسازی باید سیاست گذاری و راهبردهای حوزه مسکن را تعیین و شفاف کرده و در آنجا وظایف تمام دستگاه ها و حقوق مردم مشخص شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر