کد خبر: 54427
A

ردپای سلطان شکر در معاملات شرکت‌های اقتصادی بنیاد شهید مشهود بود

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید از تشکیل دادگاه ویژه برای رسیدگی به تخلفات این بنیاد خبر داد.


ردپای سلطان شکر در معاملات شرکت‌های اقتصادی بنیاد شهید مشهود بود

به گزارش دیده بان ایران؛ امیر خجسته (رئیس هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید) درباره آخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت: پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با ۳۶ مورد احتمال تخلف به سرانجام رسید و نتیجه این تحقیقات حدود ۴ ماه پیش به قوه‌قضاییه ارسال شده است.

وی ادامه داد: علی لاریجانی حدود سه ماه پیش در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی از ایشان درخواست کرد تا در روند رسیدگی به این پرونده سرعت بخشد. در حال حاضر نیز دادگاه ویژه‌ای برای رسیدگی به تخلفات بنیاد شهید تشکیل شده‌است. در آخرین پیگیری‌ها از قوه‌قضاییه درخواست داشتیم تا با توجه به اینکه خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در انتظار نتیجه نهایی این تحقیقات هستند، زودتر این پرونده را تعیین‌تکلیف کنند.

وی با اشاره به اینکه ردپای سلطان شکر در معاملات شرکت‌های اقتصادی بنیاد شهید مشهود بود، خاطرنشان کرد: در همان زمان دست سلطان شکر را از معاملات در شرکت‌های اقتصادی بنیاد قطع کردیم و وضعیت او تعیین‌تکلیف شد. در حال حاضر نیز همانطور که گفتم پرونده در اختیار قوه ‌قضاییه است و آنها باید در این خصوص اعلام نظر کنند.

خجسته با بیان اینکه گزارش کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید کامل شده است، تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار برگ سند در این کمیته جمع‌آوری شد که در اختیار کمیسیون اصل ۹۰ قرار گرفت. همچنین خلاصه این اسناد نیز به قوه‌قضاییه ارائه شده است.

وی در پاسخ به این سوال که پیش از این گفته شده بود؛ برخی نمایندگان مجلس نهم مخالف گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید بودند، آیا این موضوع صحت داشت؟ خاطرنشان کرد: به این موضوعات توجهی نداشتیم و چه مخالف باشد و چه نباشد، ما به وظیفه خودمان در خصوص تحقیق و تفحص از بنیاد شهید عمل کردیم و پای کار هم ایستادیم. هر کسی هم مخالف است، نظر شخصی خود آن فرد است، اما باید مطیع قوانین باشد. در این جا تخلفی صورت گرفته، که این تخلف محرز است، بنابراین هیچ‌دفاعی از آن قابل قبول نیست و ما به وظیفه خود در خصوص تحقیق و تفحص از این بنیاد عمل می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس به طور کامل بسته شده و در اختیار قوه‌قضاییه قرار گرفته است و منتظر هستیم تا قوه‌قضاییه نظر خود را اعلام کند. البته در صورتی که موردی را دوباره در خصوص فعالیت‌های اقتصادی بنیاد شهید مشاهده کنیم یا به ما گزارش شود، قطعا دوباره پیگیری خواهیم کرد.

خجسته درخصوص نظارت بر عملکرد بانک دی گفت: نظارت بر بانک دی از طریق بانک مرکزی در حال انجام است و قوه‌قضاییه به تخلف مدیران متخلف بنیاد رسیدگی می‌کند./ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر