کد خبر: 54573
A

رییس کمیسیون عمران مجلس: هفتاد درصد خرید و فروش های مسکن برای سوداگری است

رئیس کمیسیون عمران گفت:هفتاد درصد خانه هایی که خرید و فروش می‌شوند برای اسکان مورد بهره وری قرار نمی گیرد بلکه در جهت سوداگری و معامله استفاده می‌شوند.

رییس کمیسیون عمران مجلس: هفتاد درصد خرید و فروش های مسکن برای سوداگری است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش سوداگری در آشفتگی بازار مسکن اظهار کرد:  هفتاد درصد خانه هایی که خرید و فروش می‌شوند، برای اسکان مورد بهره وری قرار نمی گیرند، بلکه برای سوداگری و معامله استفاده می‌شوند.

وی افزود: بسیاری از افراد، سوداگری در امر مسکن را راهی برای کسب درآمد می‌بینند که این امر باعث افزایش چشمگیر نرخ خانه شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ما در زمینه تولید مسکن چندان مطلوب عمل نکرده ایم به نحوی که دارای کسری ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور هستیم.

رضایی کوچی تصریح کرد: اولویت اصلی ما برگزاری جلساتی با حضور وزیر راه و شهرسازی به منظور سیاست گذاری صحیح در امر مسکن است و هفته آینده جلسه ای چند ساعته با محوریت فوق برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اعمال مالیات عائدی در مسائلی مانند خودرو، سکه و مسکن در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم که باید مالیات عائدی با رویکرد جلوگیری از سوداگری و دلال بازی بر روی محصولات فوق اعمال شود، چرا که میزان قابل توجهی منجر به ثبات بازار خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر